• Flowjo

Hur går en förlovning till?

Jag och min fästman förlovade oss för ca 2 veckor sedan. Vi hade precis gått av tåget och checkat in på hotellet där vi skulle bo under helgen medan vi hälsade på vänner. Utan att jag visste om det hade han uppgraderat oss till ett superfint rum nästan högst upp i hotellet med en fantastiskt havsutsikt. På rummet väntade choklad och champagne. Han tog med mig till fönstret där vi blickade ut över havet. Jag fattade fortfarande ingenting. Sedan började han svamla, bli nervös och fumlade fram en ask ur sin resväska. Därefter gick han ner på knä (han hade till och med googlat vilket knä som skulle vara böjt). Självklart svarade jag ja! Han reste sig upp och vi båda kramade varandra och skakade från topp till tå. Ringen var en attrapp, men vi har nu fått våra riktiga ringar. Jag fick välja om jag hellre ville ha en annan modell än den han valt, men den han valt är ju den finaste ringen någonsin! Trots att vi snart varit tillsammans i elva år så kom frieriet som en chock för mig. Vi har inte pratat särskilt mycket om det, så det var verkligen en överraskning. Vi vill båda ha ett sommarbröllop och eftersom att vi (eller framförallt jag) inte gått i dessa tankar, så känner jag att jag inte hinner planera ett bröllop till nästa år. Men inom 3 år är det sagt att jag ska stå brud

Svar på tråden Hur går en förlovning till?