Inlägg från: Fjärilen |Visa alla inlägg
  • Fjärilen

Vad är midsommar för dig?

Jag älskar midsommar, vi brukar fira midsommar på samma sätt alla år och vi är alltid samma lilla gäng.

Tror att jag älskar midsommar för att alla är glada för att fira in sommaren, trots om det regnar ;)

daniiel skrev 2013-06-17 17:34:31 följande:
    Under hela mitt liv, fram till jag flyttade hemifrån, så var midsommar en av dom roligaste dagarna jag visste. Vi var nästan alltid hos min faster med mina kusiner. Dom har stugan på ö och där var det midsommarstång, lekar och massa mat osv. Sång och dans och skratt kvällen (natten) lång.

Numera är midsommar, som alla högtidsdagar (förutom julen) bara tråkigt och jobbigt. Vi blir ständigt påminda om hur ensamma vi är. Ingen vill/har tid/möjlighet att vara med oss. Vi blir aldrig medbjudna/inbjudna till något.

För att vår dotter inte ska tycka att det är pest och pina, så brukar vi göra en midsommarkrans till henne, grilla och köpa lite godis. Sedan brukar vi hamna framför en film, som en vanlig fredagkväll.
    Daniel va tråkigt att du känner så. Du får göra som mig, bjud in folk till er själva :)
Svar på tråden Vad är midsommar för dig?