Tatuera innan eller efter vigsel?
Måste man inte ha en ring vid vigselcermonin om man gifter sig i kyrkan?
Måste man inte ha en ring vid vigselcermonin om man gifter sig i kyrkan?
Chicita skrev 2013-06-18 13:31:06 följande: ThereseV skrev 2013-06-18 12:25:56 följande: Chicita skrev 2013-06-18 11:42:30 följande: Emelie87 skrev 2013-06-18 11:05:02 följande: Måste man inte ha en ring vid vigselcermonin om man gifter sig i kyrkan? Nej det måste man inte Det är inte ringen som gör cermonin giltig. Däremot finns det ju ingen fysisk sak för prästen att läsa över så då får ju denne läsa över ens händer eller bara säga orden ändå så att säga.-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------- Har dom ändrat det? För så vitt jag vet så måste man ha åtminstone en ring om man gifter sig i kyrkan. Det finns ju många som gifter sig utan att ha ringar. Så det tror jag inte är ett krav.Det låter konstigt att hela vigselcermonin skulle ställas in bara för att man inte har en ring med sig när ringen inte har något med den juridiska biten att göra. Men det finns ju krav t ex på att man måste ha två psalmer, kan det inte vara något liknande med ringen? Någon präst eller annan som vet?
Det jag ville säga: Det finns ju krav t ex på att man måste ha två psalmer, kan det inte vara något liknande med ringen? Någon präst eller annan som vet?