• TheD

När bör jag senast färga håret och plocka ögonbrynen?

Min friör färgade håret veckan innan just för att färgen ska lägga sig. Ang.ögonbrynen gick jag till en salong dagen före. Eller om det var två dagar före bröllopet.

• TheD

Flixon skrev 2013-06-18 18:02:17 följande:Min hårfrisör tyckte att 10 dagar - 1 vecka innan är lagom. Det beror ju också på hur ofta du tvättar håret! Dessutom sa hon att jag skulle bara lägga färgen ca 1 dm ut från hårbotten, alltså INTE ända ut i topparna. Ska du färga en annan färg än du har nu ska du ju såklart färga hela håret, men vid bara utväxtfärgning var detta hennes bästa tips.Ögonbrynen kommer jag plocka 1-2 dagar innan :) Du måste mena 1 cm?

• TheD

daniiel 2 skrev 2013-06-18 19:55:53 följande:Nej, färgar man bara utväxten, så brukar man lägga färgen ca 10cm ut från hårbotten. Man kan sedan lägga några slingor längre ut, ända till hårtopparna, om man vill. Men det är ju som sagt ifall man färgar med samma färg som man redan har. Ska man färga med en annan färg, tex om TS väljer den mörkare bruna, då färgar man hela håret.Jag förstod inte at du skrev om utväxt ;) utan att du tar allt hår men slutar ca 1 dec från utväxten.... det blir ju riktigt fult haha

• TheD

Jag kanske har missat något men sen när har H&M egen hårfärgningsprodukt????

• TheD

daniiel skrev 2013-06-20 22:05:54 följande: TheD skrev 2013-06-20 22:01:08 följande: Jag kanske har missat något men sen när har H&M egen hårfärgningsprodukt???? Sen typ.. ja, åtminstone 10år tillbaka ;) Jag använde då det i högstadiet om jag minns rätt, så mer än 10år tillbaka. Den heter Hair System har jag för mig.augustibrud.bloggplatsen.seHar jag aldrig hört talas om eller sett...

Svar på tråden När bör jag senast färga håret och plocka ögonbrynen?