• Sheltiegirl

Häst och vagn, limo eller "vanlig bil"?

Jag och min kille ska gifta oss 31 Maj 2014 i en bokskog och ska ha festen ca 2 min därifrån. Jag är en hästtjej som alltid drömt om att åka häst och vagn på mitt bröllop emn jag vet inte om det går att genomföra. Det går att välja en alternativ väg för att få mindre (delvis grusväg) till festlokalen men det blir ändå 2 mil. kan man åka häst och vagn en del av vägen och "vanlig bil" resten? Vilken del skulle man välja att hästen är med på isf, till/från vigseln eller till festen?

Jag skulel helst vilja att fler än bara jag och min man kan åka med men det finns nog inte så många vagnar för fler än 2 passagerare + kusk.

hur skulle ni göra? helt enkelt ta limo ist? Det får inte bli för dyrt heller annars hade man kunnat ta både och :-P

• Svar på tråden Häst och vagn, limo eller "vanlig bil"?
  • Sheltiegirl

Vigseln ska trologen vara en loten bit in i skogen från vägen sett så vilken bil vi kommer i lär inte märkas. Sen ska vi fotas efter vigseln så alla gäster kommer åka därifrån före oss så då syns inte heller vad vi åker med. Kanske skulle åka vanlig bil til/från vigseln och möta upp hästen för att åka med den till festen. Vill man åka med enbart sin man från vigseln till festen eller vill man ha med fotograf, tärnor och marshalkar? Totalt 8 pers inkl fotografen. Jag är jättenoga med att det ska bli så mkt bilder från precis hela dagen så vill gärna ha med fotografen så mkt som möjligt ( kommer vara en vän som är fotograf) Blir det trevligare att vara själva eller ha med sina tärnor/marshalkar?? Är väldigt rådvill.

• Sheltiegirl

Tja det är nog allra mysigast att åka enbart med sin man, blir lite enklare också att hitta vagn då. vad för väg vill man åka på? 70 väg asfalt känns lite trist kanske?

• Sheltiegirl

TheD: vi har flera gårdar med hästkörning runt omkring där jag bor så frågan bli mer att välja vilken

Svar på tråden Häst och vagn, limo eller "vanlig bil"?