Csve skrev 2013-06-22 12:43:36 följande:
Pagine: äsch skitsnack, klart det är en förlovning ändå. Så där kan man inte resonera.. Det är lika puckat som att säga att Om din karl inte säger att han älskar dig varje dag- så måste det ju betyda att han inte gör det längre.. Eller?!
ni pratar ju alla om att man får tycka som man vill och så här tycker jag. menar man inte att gifta sig är det ingen förlovning.
"Förlovning är ett tillkännagivande av att en parrelation avser att leda till äktenskap eller registrerat partnerskap. Efter att ena partnern friat till den andre, och denne svarat ja, är paret förlovade fram till dess att vigseln eller registreringen har fullbordats. Av tradition växlar man vid förlovning förlovningsringar."
Det är vad jag får fram om jag söker på ordet förlovning så det är ju inte bara jag.
men åter till problemet. det kan ju inte vara skitsnack om det är MIN åsikt. säger inte att det är fakta utan det är min åsikt och vi fick ju ha egna åsikter och tycka som vi vill. så vad spelar det er för roll vad jag tycker? är ni säkra i er sak och vad ni tycker så spelar ju inte min åsikt någon roll.
Jag tycker som sagt bara att alla som springer hejvilt och "förlovar" sig och inte menar att gifta sig förstör meningen i det hela och det fina i det. känns som att i dagens samhälle så betyder det typ inget längre.
så jag menar bara att jag ALDRIG skulle förlova mig om jag inte skulle gifta mig nästkommande år. bara för att jag vill att det ska mena något och inte bara vara en växling av ringar för att visa att någon tillhör någon annan.
Men ni får enligt min mening tycka precis som ni vill för jag tänker inte säga åt folk att dom inte får göra det. det är deras ensak men alla har rätt till en åsikt i frågan då man inte pekar på specifika personer.