Känner mig som en dålig person
Håller med de andra, det dät låter tiktigt läskigt och inte alls ok. Han respekterar inte dig, sin tjej och kanske inte kvinnor överlag..
Håller med de andra, det dät låter tiktigt läskigt och inte alls ok. Han respekterar inte dig, sin tjej och kanske inte kvinnor överlag..
Tycker du ska släppa det där med ditt ex. Lättare sagt än gjort kanske, men det är nog det bästa. Jag har hört nånstans att man får ge sig själv det andra inte kan ge än, oftast handlar det då om föräldrar men funkar annars också. Det jag menar är att du kanske inte kan få den där bekräftelsen om att du var en bra tjej av ditt ex, du får istället tänka så själv. Häng inte upp din existens, ditt värde på honom och hans åsikt. Ni har gått igenom mycket verkar det som och det verkar ha varit ganska dramatiskt, det gör stor skada i förhållandet mellan er (även om det nu är ett vänskapsförhållande). Tycker du ska släppa det. Han verkar helt ärligt färdig med dig och det kanske är därför han visar dig så lite empati när du är ledsen. Att han gjorde det förr också är ju bara ett tecken på att han inte är nåt att ha tycker jag.
Så, det är svårt, men försök gå vidare, utan honom, utan att försöka få nåt från honom som han inte kan / vill ge. Sök hjälp om du behöver för att kunna göra detta.
Nej, det är väl inte rätt av honom, men kanske tyckte han synd om dig. Därför får du klippa med honom, så det inte blir hängande längre. Bara du kan ta ansvar för ditt liv och dina känslor.
Som sagt, ett riktigt svin som försökte utnyttja att du var sårbar. Försök glömma det också, var arg, men känn ingen skuld. Eller om du behöver prata om det så kanske en kvnnojour kan hjälpa? Jag menar, om du känner dig utsatt för övergrepp.