Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Ni gifta, är ni besviken över något på bröllopet?

Glöm det bara och fokusera på er fina dag! Mina tärnor (syster och gift bästa vän) var fantastiskt stöd men kanske inte de bästa på sina roller :) de följde inte med oss ned vid fotograferingen (hade varit skönt att ha dem med så de kunde rätta till klänning etc) och i min vimsighet glömde jag kvar min brudbukett (tärnorna borde haft koll på den) så vi blev ca 5 min sena till vigseln. De försvann sen in i kyrkan när vi fotades utanför kyrkan så vi fick gömma oss utan dem då gästernas buss började rulla in. Som sagt var de underbara att ha med men de hade inte så stor koll. Och om jag skall vara ärlig så var inte jag inte den bästa tärnan på min väns bröllop för jag glömde ta med mitt smink, var sist färdig hos frisören och så nervig att jag glömde av att ta emot brudbuketten i kyrkan så bruden fick säga till mig :) men det är sådant som händer! och är man inte gift själv så är det svårt att greppa helheten.

• FruForsmark
    Anonym skrev 2013-09-10 12:19:55 följande:

- att det var så få tal. Jag älskar tal och uppmuntrade alla runt omkring mig att ge tal men trots det var det ändå bara fyra tal på 50 gäster. Jag var besviken över det och hade hoppats att fler hade struntat i sina egon (att de tycker det är jobbigt att hålla tal) och kanske gjort det för vår skull. Jag älskar inte heller att hålla tal, men jag gör det alltid ifall det är en familjemedlem eller nära vän som gifter sig, fyller år, etc. Jag önskar att våra gäster hade kommit ihåg det och gett oss fler tal.
    Fast förstör inte det överraskningsmomentet om man ligger på sina nära och kära att de skall hålla tal för en? Tal är ju något som personen ifråga själva skall vilja hålla för brudparet och inte känna press att genomföra. Vi kopplade helt bort tanken på tal och blev glatt överraskade på de 15 tal vi fick från våra 73 gäster. Sedan hade jag gärna sett min ena tärna hålla tal men jag vet att hon inte vågar att prata inför folk och framförallt inte där hon inte känner hälften. Jag respekterar att vi är olika där och ångrar inte att jag höll tal för henne på hennes bröllop. Vi är alla olika och vissa vågra mer än andra. Så är det.
Svar på tråden Ni gifta, är ni besviken över något på bröllopet?