Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Bordsplacering är ju jätte svårt.

Färgkoda och gör en "test-placering"
    Alla brudgummens släktingar i en färg, alla brudens släktingar i en annan färg, en tredje för vänner...
    Om ni vill se tydligt vilka som är killar och vilka som är tjejer så gör ni dom i olika nyanser (exempelvis - BG's släkt = blå. Killarna mörkblå lappar och tjejerna ljusblå)

Rita sen upp bordens utformning på ett stort papper och börja placera ut lapparna.
    Flytta runt tills det känns riktigt bra och alla har någon dom känner inom "pratavstånd".

Vi valde att sätta par diagonalt eller mittemot varandra beroende på hur det passade och barnen blandade vi in bland resten av gästerna.
    Vi kände att föräldrarna säkert inte skulle uppskatta att hamna vid ett bord med bara andra föräldrar och barn (det kan ju upplevas lite som att man försöker gömma undan dom liksom) 
    Era barn kan ni säkert placera lite på en kant (gärna nära honnörsbordet) med 15-åringen mellan småsyskonen kanske? Och "barnvakterna" vid sidan om eller mittemot 

• Chicita
    CJ5 skrev 2013-06-25 12:44:26 följande:
    Hej, tack för era svar. Ja jag har kommit på det själv att en tjej på 17 år inte tycker det är så kul att sitta med sina småkusiner och småsyskon. Kan man sätta tex: Min son 4 år, mormor, min dotter 6 år, min kusin 7 år min moster (kusinens mamma.) vid ett bord? och sätta min 15 åring med hans kusiner på 15 och 17  och min kusin på 14år på någon kant av ett "yngre" bord. och deras småsyskon 1,5 och 3 hos sina föräldrar. Är det en bättre lösning? Tacksam för alla era svar! :)    
    Hur tror du att mostern kommer att känna sig när hon blir placerad vid ett separat barnbord utan några vuxna att prata med?
    Tycker hon att det är ok så kör på det. Men det finns en risk att hon känner sig undanskuffad 
  • Chicita

Ok, eftersom du undrade om man kunde sätta dom på ett bord så uppfattade jag det som att dom satt separat från dom andra. Alltså ett fristående bord - inte en tunga av ett långbord Flört
    Men ja om du blandar in dom bland resten av gästerna så tror jag att det blir en bättre lösning Glad

Svar på tråden Bordsplacering är ju jätte svårt.