Inlägg från: CJ5 |Visa alla inlägg
  • CJ5

Bordsplacering är ju jätte svårt.

HJÄLP mig med bordsplaceringen, Hur sjutton ska man tänka?Tänkte placera folk lite åldersmässigt i stället för vilken relation dom har till oss. Vi kommer även ha 10 barn med mellan 1-17 år. Ett åringen är våran och tänkt sitta med oss vid honörsbordet. Men jag tänker att dom andra barnen ska få ett eget bord, och då tänkt att "barnvakterna" ska sitta ganska nära. Så dom kan hjälpa till om det behövs. tre till av dom barnen är våra- då 4-6 och 15 år. Hur gör man också med dom som inte är par? med dom som blir "över" liksom. Man måste ju kunna sätta två killar bredvid varandra tex. Hjälp mig snälla! Tips!        

• Svar på tråden Bordsplacering är ju jätte svårt.
  • CJ5

Hej, tack för era svar. Ja jag har kommit på det själv att en tjej på 17 år inte tycker det är så kul att sitta med sina småkusiner och småsyskon. Kan man sätta tex: Min son 4 år, mormor, min dotter 6 år, min kusin 7 år min moster (kusinens mamma.) vid ett bord? och sätta min 15 åring med hans kusiner på 15 och 17  och min kusin på 14år på någon kant av ett "yngre" bord. och deras småsyskon 1,5 och 3 hos sina föräldrar. Är det en bättre lösning? Tacksam för alla era svar! :)    

• CJ5

Nej hon ska ju sitta vid ett vanligt bord, typ bredvid min mamma men dom kommer ha min dotter och min sjuåriga kusin emellan sig. men dom kommer sitta vid ett vanligt bord. Så skippar vi barnbordet helt.

• CJ5

Chicita skrev 2013-06-25 13:00:51 följande:Ok, eftersom du undrade om man kunde sätta dom på ett bord så uppfattade jag det som att dom satt separat från dom andra. Alltså ett fristående bord - inte en tunga av ett långbord Men ja om du blandar in dom bland resten av gästerna så tror jag att det blir en bättre lösning Haha ja jag läste sen att det såg lite konstigt ut. :)

• CJ5

FrökenSnartFru skrev 2013-06-25 13:02:43 följande:Kan berätta hur vi löste bordsplaceringsfrågan. Vi hade borden placerade som ett E. Sonen på 6 månader blev utan placering eftersom han ändå behövde sitta i famnen eller sova under middagen.Efter att (lite ångestfullt) försökt para ihop ett antal gäster till bordsplaceringen insåg jag ganska snabbt att många av våra gäster var sådär lagom sociala att de kunde placeras var som helst. Vi utgick från honnörsbordet där vi satte den närmaste familjen och alltså inte de äldsta släktingarna. Därefter placerade vi vår dotter (nästan 4 år) på hörnet av honnörsbordet. Sedan sattes min mormor ut - hon fick sitta på tungan mitt framför oss. Nära brudparet och mitt i smeten för att kunna höra alla tal. De båda toastmastrarna sattes bredvid varandra, trots att de båda är karlar eftersom vi också hade herr-överskott. De sattes med ryggarna mot entrén och möjlighet till ögonkontakt med kökspersonalen i köket. Därefter gjordes något så kontroversiellt som att lotta ut samtliga övriga platser. Vissa blev heltokiga (far som fick sin dotter till bordsdam, gamla ragg som hamnade mitt emot varandra osv) men då fick dessa byta plats med någon mer lättplacerad. På så sätt gick det fort att göra en bra bordplacering, och det verkar som om gästerna uppskattade sina bordsgrannar.Ja att låtta ut dom är nog lika bra, ska klippa ut alla namnen är lägga i en hatt och se vad som händer! Det var en jätte bra idee!

Svar på tråden Bordsplacering är ju jätte svårt.