• 20140222

Vem betalar ringarna?

En liten nyfiken fråga: Vem av Er betalar ringarna?Vi hade tänkt att betala det ihop, då vi har liten lön bägge två.Eller är det fel att göra så?   

• Svar på tråden Vem betalar ringarna?
  • SingingFantacia

Det är absolut inte fel man gör som man känner. Det är olika för alla par.
    För oss var det min W2B som betalade förlovningsringarna då hon har mer betalt men vigselringen betalade jag då jag köpte den från Canada och hon inte har ett sådant konto.
    I sverige är det nog ganska vanligt att man betalar tillsammans eller att den som har högre lön gö det.

• afturelding

Vi har också haft gemensam ekonomi sen vi flyttade ihop, men jag tror att det var jag som betalade räkningen. Men det spelar ju ingen roll :)

• Fröken Finemang

känns som att om man bor ihop så är det båda tillsammans som betalar. OAVSETT från vilket konto pengarna drogs.

vi betalade min ring. men pengarna drogs från mitt kort. men VI som betalar. 

• filibustern

när vi förlovade oss betalade jag hans och han betala min.... ringarna kostade exakt lika mycket vilket kan verka konstigt, vi kunde ju liksom ha betalat vår egen likväl :P om vi gifter oss tro ja att vi mest troligt kommer dela på kostnaden av min ring. 

• Marione

Han betalade min förlovningsring o jag betalar hans vigselring. Min vigselring kommer vi att betala gemensamt.

• MissA93

Vi har ju helt gemensam ekonomi så båda betalade väl bådas kan man väl säga..Dock så hade han ju gått och köpt förlovningsringarna utan att jag visste om det så tur att jag inte hann kolla något kontoutdrag innan han friade ;) 

• xMariax

Min m2b köpte förlovningsringarna själv och vi båda kommer betala vigselringen/arna eftersom att vi har gemensam ekonomi.

• 20140222

Tack för alla svar! Så skönt då vet vi att vi inte gör fel då tänkt att vi betalar våra ringar tillsammans.

• Mustikka

Vi betalade allting tillsamans. Man gifter ju sig och blir ett =) Vi har redan gemensam ekonomi och är inte gifta än. Det beror väl lite på kanske hur ekonomin ser ut för båda och hur man är som personer. Vissa vill köpa det själva och vissa vill att man ska dela =)

Svar på tråden Vem betalar ringarna?