Vem betalar ringarna?
En liten nyfiken fråga: Vem av Er betalar ringarna?Vi hade tänkt att betala det ihop, då vi har liten lön bägge två.Eller är det fel att göra så?
En liten nyfiken fråga: Vem av Er betalar ringarna?Vi hade tänkt att betala det ihop, då vi har liten lön bägge två.Eller är det fel att göra så?
Han betalade sin vigselring och jag betalade min, främst eftersom min var cirka 10 000 dyrare än hans och jag hade fått pengar i arv för att kunna köpa ringen. Vi byter ut våra förlovningsringar till helt nya ringar.
När vi förlovade oss, så bodde vi inte ihop.. men han hade ett jobb och jag gick i skolan.. så han betalade dem (1200 kr = 600 kr st.) Men hade dem varit dyrare hade jag nog betalat honom hälften men han ville betala dem :) Nu när vi gifte oss så betalade jag min vigselring då jag hade sparat ihop till den (3000 kr). Känns skönt att jag har betalat min ena ring :)
Han betalade min förlovningsring och jag betalade hans. Min vigselring stod vi för ihop då vi sparade gemensamt. Gör det som känns bekvämt för er
Vi betalade alla ringar gemensamt.
Vi betalade också våra ringar gemensamt. Han la lite mer på min förlovningsring än jag. Men vi la lika mycket så vigselringarna (de kostade typ lika mycket).
Vi betalade också alla våra ringar tillsammans, lika mycket för båda två! Blir jag som vinner på det hela eftersom mina ringar kostar typ 6 gånger så mycket som hans
Vi har betalat våra egna förlovningsringar, eftersom vi ville ha helt olika i olika prisklass. Vigselringarna kommer vi ta från budgeten som vi sparat ihop tillsammans så de betalar båda :)
Vi har haft gemensam ekonomi sedan vi blev ihop typ.. Vi har alltid slått ihop våra löner, betalat alla räkningar och delat lika på det som blev över... Sedan för vi över fram och tillbaka om någon shoppar mer i alla fall Livet är för kort för att vara girig och snål!
Som svar på din fråga så gjorde vi precis samma sak när räkningen på såväl förlovningsringarna som min vigselring skulle betalas.
Vi betalde dom med våra pengar (som vid det tillfället råkade komma från hans konto om man ska vara petig)
Vi slår inte ihop våra pengar till en klump som vi har tillsammans, men kör på filosofin att mina pengar är dina pengar och dina pengar är mina pengar..ibland betalas det på mitt kort och ibland på hans, och vi räknar med att det är den totala summan vi har att röra oss med, oavsett vilket konto pengarna ligger på.
Han betalde båda förlovningsringar och vi kommer dela på min vigselring. Jag erbjöd mig att betala förlovningsringen men han ville betala dem för han tycker att det känns rätt.