• 20140222

Vem betalar ringarna?

En liten nyfiken fråga: Vem av Er betalar ringarna?Vi hade tänkt att betala det ihop, då vi har liten lön bägge två.Eller är det fel att göra så?   

• Svar på tråden Vem betalar ringarna?
  • anne på grönkulla
    20140222 skrev 2013-06-25 23:33:02 följande:
    Tack för alla svar! Så skönt då vet vi att vi inte gör fel då tänkt att vi betalar våra ringar tillsammans.
    Varför skulle nåt som funkar för er vara fel? Ingen annan har väl anledning att tycka nåt om det?
  • TheD

Vi har inte gemensamt konto men gemensam ekonomi så det var vi som betalade....

• Kala

Jag var beredd att vi skulle betala alla ringar tillsammans dvs dela på kostnad för både två förlovningsringar + min vigselring men i sista stund deklarerade min MTB att han ville betala min förlovningsring själv. Så blev det. Fast de andra 2 ringarna betalade vi tillsammans.

• Lavelii

Min fästman betalade våra vigselringar. Det är det rätta, enligt honom (och vår tradition). Förlovningsringar hade vi inga... Tills han en dag poppade upp med världens finaste förlovningsring som överraskning, och den har ju han då betalt också (han har fortf ingen förlovningsring, utan vill bara ha vigselring). Så svaret blir väl han. Dock ser vi inte skillnad på mina och hans pengar, så det kvittar egentligen vem av oss som betalar vad, men pengarna har dragits från hans konto för alla ringar.

• 20 juli 2013
    ThereseV skrev 2013-06-26 11:27:22 följande:
    Vi betalde dom med våra pengar (som vid det tillfället råkade komma från hans konto om man ska vara petig) 
    Vi slår inte ihop våra pengar till en klump som vi har tillsammans, men kör på filosofin att mina pengar är dina pengar och dina pengar är mina pengar..ibland betalas det på mitt kort och ibland på hans, och vi räknar med att det är den totala summan vi har att röra oss med, oavsett vilket konto pengarna ligger på.    
  • jossann

Det är absolut inte fel att betala tillsammans! Det är snarare helt rätt med tanke på att det är Sverige 2013 vi pratar om, inte en gammal film där brudens far ska betala för bröllopet ;) Men om en ring är väsentligt dyrare så kan man såklart betala var för sig också. Som vanligt så finns det inget rätt och fel. Man gör det som passar sig bäst i sin situation helt enkelt!

• 20140222

Vi har bestämmt att var och en får betala sin egen ting. Så får man själv välja hur dyr/billig den skall vara. Och hur den skall se ut. Vi ska inte ha helt olika ringar, men det blir nog inte likadana heller. Då vi har så olika smak.

• Annahalv

Vi har helt gemensam ekonomi så vi har betalat för ringarna tillsammans. Eller, vigselringar har vi inte köpt ännu. Men vi kommer ju betala dom tillsammans också.

• kinchy

Min pojkvan betalade min forlovningsring (han har ingen) och kommer betala vara vigselringar med. Dock ar det nat som han ville gora eftersom det ar "sa man gor" (som han sa). Dock hade jag inte haft nat emot att betala min vigselring och i dessa risiga ekonomiska tider ar det val helt rimligt att dela pa kostnaden? Dessutom sa kanns det valdigt vanligt att man delar pa kostnaderna i Sverige, det har ju inte bara med ekonomi att gora utan aven med varderingar osv.

• leula

Vi har gemensam ekonomi ... Så vi betalar båda, via den

• 20140222

Vi har bestämmt att dela på kostnaden för ringarna

Svar på tråden Vem betalar ringarna?