• Hoffsennanen Tottoplex

Vart är ni kvällen innan?

Tänkte bara höra vad ni hittar på kvällen innan bröllopet?
    Lite tips och idéer och hur ni tänker
    Här blir det nog att mannen sover hos sina föräldrar och spelar tv-spel med sin lillebror som även är hans bestman!
    Jag kommer nog vara tillsammans med mina tärnor och jag håller just nu på att hitta förslag till ställen där vi kan vara om vi ska bo på hotell eller så!
    Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Vart är ni kvällen innan?
  • xMariax

Jag och mina tärnor sover hos mina blivande svärföräldrar (en av tärnorna är min svägerska och bor fortfarande hemma) .. Vi kommer antagligen ha någon form av ''hemma-spa'' och kolla på romantiska komedier.. Min m2b kommer umgås med sina marhalker och sova hos sina morföräldrar.

• Grodprinsens brud

Oj, det har vi inte tänkt färdigt på! Jag har inga tärnor och M2B har ingen marsalk så antagligen sover mamma över hos mig och m2b sover hos sina föräldrar... 

På den stora dagen kommer min frissa hem till mig för att fixa mig, min mamam och moster med hår och smink och kanske kan vi anlita m2b's gamla kvartersfrisör till att styla honom till den stora dagen... Det skulle ju passa ganska bra =)

Egentligen ville vi bjuda våra föräldrar på en god middag på restaurang kvällen före men vi får se om budgeten håller för det. 

• afturelding

Vi sov i bygdegården som vi höll festen i. Jag och min man sov på scenen, och ena tärnan sov på golvet (på sådana där upplåsbara sängar som är 40 cm tjocka). Vi hade så sjukt mycket att göra, så det var det enda alternativet. Jag tror vi gick och la oss vid 01. Väldigt oglamouröst, men väldigt mysigt också :)

• FruForsmark

Vi gifte oss på annan ort så vi anordnade förmingel med snacks och dricka kvällen innan i en hyrd lokal för gästerna. Därefter sov jag och den blivande på vårt hotellrum. Hade en vacker lång vit klänning den dagen och det var en toppenkväll :) oh längtar tillbaka! Avis på er som har så mycket skoj att se fram emot :)

• Koyal

Hyrt en junior suit kvällen innan men vet inte om någon kommer vara där. Det var mest för att jag ska ha ett ställe man kan byta om i.

• Emmalinnea

Vi dekorerade lokalen och lagade all maten kvällen innan sen åkte jag med min mamma till ett hotell och min man tog sin bestman och checkade in på ett annat hotell. Sen sågs vi inte förens på vigseln.

• Helenis
    afturelding skrev 2013-07-02 17:01:29 följande:
    Vi sov i bygdegården som vi höll festen i. Jag och min man sov på scenen, och ena tärnan sov på golvet (på sådana där upplåsbara sängar som är 40 cm tjocka). Vi hade så sjukt mycket att göra, så det var det enda alternativet. Jag tror vi gick och la oss vid 01. Väldigt oglamouröst, men väldigt mysigt också :)
    Haha.. så skönt att höra.. tror det blir något liknande här, men hoppas det inte blir så sent också åker vi nog hem.

Det där med att sova på varsitt ställe tycker jag är lite förlegat.. vi bor ju redan ihop. Däremot kanske killen får åka till en kompis och göra sig iordning och min syster och några kompisar får komma hit och hjälpa mig att gör amig iordning.
  • midsommarpar

Vi får tillgång till festlokalen först kl. 18 kvällen innan så vi lär nog stå och sova i den samtidigt som vi dukar och förbereder där ;)

Men det lät ju som en riktigt bra idé med uppblåsbara madrasser på scenen, kan ju bli hur mysigt som helst =) Annars bor en bestman granne med festlokalen så då kan man ju sova där också.

• TheD

Vi var i salen och fixade tillsammans med mina föräldrar och syster med pojkvän. Åt ute som rast från fixningen och sen kom tårtan :) Efter det gick vi alla till våra hotellrum. Jag och maken till sviten som vi hade fredag-söndag.

Svar på tråden Vart är ni kvällen innan?