Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vart är ni kvällen innan?

Vi dekorerade lokalen kvällen innan och sen gick vi hem och sov Glad

• Chicita
    TheD skrev 2013-07-02 18:44:01 följande:
    och sen kom tårtan :) 
    Kom och kom...
    Du fick minsann hjälpa till lite med monteringen Tungan ute 
  • Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-03 10:03:40 följande:
    Om vi inte får tillgång till lokalen får jag panik. Måste då delegera detta till serveringspersonalen vilekt inte känns så sköj.
    Ett tips
    Duka ett bord hemma hos er precis som du vill ha det och häng upp några dekorationer också.
    Knäpp massa kort och skriv tydliga anvisningar exempelvis
    - Vid varje grupp om 6 personer ska det vara 2 pompoms och 1 vas med "X blomma" 
    - Bordsplaceringsskylten ska sitta på den vänstra dörren vid entrén in till själva middagslokalen
    Osv.

Tydliga instruktioner blandat med bilder gör underverk. Och jag kan nästan garantera att dom har hanterat bröllop förut, så även om dom skulle råka ställa vaserna till höger om pompomsen istället för till vänster (eller vad det nu kan vara) så kommer säkert lokalen vara jättevacker ändå då serveringspersonal ofta har öga för sånt Glad 
  • Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-03 10:57:52 följande:
    Du har så rätt! Tack!
    Jag ska absolut göra så som en backup :) Festlokalen sysslar nästan enbart med bröllop så de bör ju vara vana! Vi har redan fixat så floristen kommer och dekorerar med blommor på lördagen, så det behöver vi inte bry oss om. Vi skulle bara ställa fram våra glasflaskor och burkar så ska hon fixa allt.
    Serveringspersonalen bör ju kunna sätta upp några vimplar och lägga ut placeringskorten :)

Nu kändes det liiiiite lugnare...
    Det är väldigt lätt att stressa upp sig över saker som kan kännas som väldigt viktiga. Men som antagligen inte spelar någon roll när dom väl är på plats Glad

Jag fick ett frispel på kvällen innan för att våra draperier som skulle täcka fönsterväggen och skapa en mörkare och mysigare stämning inte funkade som vi hade tänkt + att maken hade mätt fel så dom var typ 30 cm för korta Tungan ute
    Men det blev bra ändå i slutänden... Glad
Svar på tråden Vart är ni kvällen innan?