Om du tänkt hålla dig borta från kolhydrater, så ska du inte äta några rotfrukter alls-då blir alltså inte morötter en del av in diet, och inte heller palsternacka, kålrot, rotselleri, rödbetor etc.
Du ska isåfall bara äta "ovan jord-grönsaker" och gillar du inte sallad (jag antar att du menar salladsblad?) så borde du med lite vilja just nu ändå hitta något du gillar, eftersom säsongen är perfekt just nu. Broccoli, sparris, zuccini, aubergine, paprika...
Jag brukar göra sallad med mycket gott i, som champinjoner och sparris, småtomater och gurka, och så blanda det med tex machésallad, babyspanat eller andra småbladiga sorter. Jag tar gärna mozzarella-eller fetaost i också och då behöver man verklgien inget annat än köttet/fisken till , om ens det.
Kantarellsäsongen är här-omelett med kantareller eller champinjoner, tomat eller vad man nu gillar på är underbar lunch.
Jag tycker det låter svårt, onödigt och jobbigt att begränsa sig till "idag äter jag bara ägg och tomater". Varför inte unna dig riktig mat som är vällagad, varierad, kryddad och god? Tror du inte att det är större chans att projektet både håller och lyckas då? och att du fördelar ditt kaloriintag så att du inte är hungrig? Jag kan inte lägga mig hungrig, det går inte, så jag måste palnera mina mål så att jag får äta mig mätt.