Vad fick dig att falla för din man/fru som du gifter dig med?
Första gången vi träffades satt vi i en datasal och spelade spel. Jag var snabbast på att svara på en fråga som han tyckte han borde ha fått, så han vände sig om och skrek "Vem F*N är ...?!" och jag räckte upp handen. Han blev alldeles tyst, vände sig om och sa inte så mycket mer den dagen.
Han gick i samma klass som min före detta pojkvän, så en sommar umgicks vi väldigt mycket. Jag vågade inte hoppas på att han tyckte om mig lika mycket som jag tyckte om honom, jag var blyg, tillbakadragen och var ju dessutom tillsammans med en kompis till honom. I efterhand har han berättat att han tyckte om mig också, och frågade sig hur en sån som min pojkvän kunde ha fått en tjej som mig.
När jag gjorde slut med pojkvännen hade jag och min blivande redan hunnit bli kompisar. Han klev fram ganska direkt och frågade om jag ville hitta på något, och jag kände mig trygg tillsammans med honom. Första kvällen vi gick på "dejt" sa han till en kompis som skjutsat hem oss till mig att han skulle sova hos mig. Jag blev alldeles paff, men vi låg på soffan och såg film hela natten. Jag blev kär i honom redan då, men det dröjde några månader innan vi blev tillsammans officiellt.
Min före detta och jag var ganska osams under en period, och till slut insåg jag hur fel han behandlat mig under vårt förhållande. Minnen kom tillbaka om misshandel och liknande, något jag förträngt för att kunna leva med mig själv. Min blivande var den första jag berättade för, och han tröstade mig varje dag hela den sommaren då jag försökte förstå vad som egentligen hänt mig.
Nu har det gått ganska många år, och jag vet att min blivande alltid kommer att finnas där för mig. Vi har redan haft massor av nöd och lust under vårt gemensamma liv. Jag älskar att vi kan skratta och leka, ha kittlingskrig eller sitta och diskutera politik.
Med min blivande så känner jag att jag blir utmanad, men på ett sätt som får mig att växa. Han är mitt största stöd, och jag är så lycklig över att vi är ett team och vet att vi klarar vilken kris som helst.