• Innuendo

Vad fick dig att falla för din man/fru som du gifter dig med?

Jag fick jobb i ortens zooaffär, där jobbade min make. Fast i början kunde jag aldrig tro att jag skulle gifta mig med honom, vi var bara arbetskamrater helt enkelt. Och i början hade jag inte en tanke på att det skulle bli mer heller. Men jag märkte snabbt hur otroligt rolig han var, han kunde få mig att bokstavligen gråta av skratt. Han var intelligent, det gick att diskutera saker med honom på ett annat sätt än mina tidigare pojkvänner. Han verkade väldigt snäll och omtänksam (vilket han också visat sig vara).

Han var (och är förstås fortfarande Flört ) äldre än jag, jag var 33 och han 47. Mina kompisar kunde inte förstå det, en tyckte han var "en äcklig gubbe" (!) men jag tyckte det kändes tryggt på något sätt.Han var lugnare än mina tidigare killar, men inte tråkig. 

Jag såg hur bra han var med djuren (jag är en stor djurvän och lägger märke till hur andra är med djur) och hur snäll och tålmodig han verkade vara mot sina barn när de kom till jobbet. Vi kunde prata om allt möjligt, jag hade en del problem och upptäckte att jag berättade en del för honom. Jag som aldrig öppnar mig för andra människor! Jag förstod att jag började förälska mig, men han verkade inte intressad av mig på det planet.

Men efter mycket om och men, som man säger, så blev vi tillsammans. Vi sade att vi skulle ta det lugnt, bägge hade varit gifta en gång tidigare, båda hade barn, ingen av oss hade någon brädska att skynda på saker. Men vi förlovade oss i alla fall, och ganska snart lade sig Naturen i våra förestaser att ta det lugnt - jag blev gravid. Då rullade det på snabbare! Flört

Nu har vi varit tillsammans i över 10 år och firar 8-årig bröllopsdag i sommar. Vi har gått igenom många svårigheter men de har svetsat oss saammans och jag tror detta är för resten av livet.

Så för att sammanfatta: rolig, intelligent, lugn, trygg, bra med barn och djur, snäll, omtänksam. Jag bryr mig inte om utseende men det finns något jag brukar fastna för,och det är vackra ögon. Och Maken har otroligt vackra ögon! Glad

När jag säger att jag inte bryr mig utseende menar jag förstås inte att han ser ut som Quasimodo, jag tycker han ser väldigt bra ut (även när han nu fyller 57) men utseende har helt enkelt aldrig varit viktigt för mig. Jag har ibland fått höra av mina kompisar att någon kille jag varit ihop med varit rentav ful, men det struntar jag i eftersom jag är av den bestämda åsikten att skönheten sitter på insidan.

Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
Svar på tråden Vad fick dig att falla för din man/fru som du gifter dig med?