Inlägg från: ViskesLopme |Visa alla inlägg
  • ViskesLopme

Vad fick dig att falla för din man/fru som du gifter dig med?

Jag och min blivande blev tillsammans en månad efter att han började samma gymnasie som mig (årkursen under). Däremot så hade vi träffats en gång tidigare nästan precis ett år innan via gemensama vänner och han hade självsäkert gått fram till mig och sagt "Tja, ska vi hångla?", då var han nyss fyllda 15år.

Så vi blev tillsammans nr jag var 17 och han precis fyllt 16. 
    Tidigare hade jag inte riktigt haft någon jag var kär i , bara haft förälskelser i killar jag inte kände. När vi sågs första veckan imtt andra år på gymnasiet pirrade det så hemskt i magen och jag tyckte hann var söt. Däremot så var han väldigt framåt och pratade med allt och alla. Så jag inbillade mig att han inte alls flörtade med mig utan att han var så mot alla.
    Jag var osäker och hade allltid omedvetet dissat killar som försökt nåt. Men han var ihärdig. Började försöka hänga med på saker där jag skulle vara med, gick oanmält hem till mig (bodde ensam) och fick tag i mitt nummer och msn.
    Till slut kysstes vi för första gången hemma i min soffa efter att han nästan oavbrutet i två veckor varit väääldigt på, och jag missade det nätan ändå. Det som gjort att vi hållt i 5 år tror jag är för att vi kompletterar varandra.
    Jag har alltid varit "lillvuxen", flyttade hemifrån vid 16, umgås helst med äldre och älskar att planeera. Så han gör mig mer spontan, glad och avslappnad.
    Haha, han å andra sidan vet jag knappt om han skulle klara sig utan min planering och struktur!

Svar på tråden Vad fick dig att falla för din man/fru som du gifter dig med?