• 20140222

Hur blandade ni musiken?

Vi ska ha 24 gäster = litet bröllop.Vi har gäster som är födda: 60, 70, 80 - talet.De flesta är svenskar men några från Cuba.Hur blandade ni musiken.Vi vet ej om vi har råd med DJ, annars kör vi spotify via data.          

• Svar på tråden Hur blandade ni musiken?
  • Vichy

Jag kommer bara vilja att det spelas låtar som har betytt något för mig. OCh det kan ju vara allt från mina gamla favorit låtar till låtar som pappa brukar spela i bilen med mera... 
    Musik är väldigt viktigt för mig och jag vill kunna känna att jag vill dansa och njuta av alla låtar och inte bara spela låtar som jag jag inte gillar bara för att göra andra till lags...

• 20140222

Jag tänker lite som du. Jag vill inte heller ha musik som jag inte tycker om. Men kanske ändå blanda så att gästerna också får trevligt. Jag vågar inte till 100% tänka bara på oss själva. Men visst vi kommer tänka mycket på oss själva och på vad vi vill lyssna på/ höra på. Det är ju ändå våran dag . 

• Helenis

Jag tänker ungefär som dig angående åldrar och så. Jag vill inte att de som är äldre skall tycka att det är för modernt och tvärt om. Tänkte blanda musikstilar och tidsålder på musiken om vartannat så att när de kanske tröttnat på musiken kommer helt plötsligt något de gillar. Jag tycker du skall ta med lite salsalåtar också, det kommer cubanerna uppskatta. Jag dansar salsa men inte min blivande, men om någon annan vill dansa med mig då som kan så är det uppskattat. Tänkte göra likadant med lugna och upptempolåtar också. Håller på och blandar en spotifylista nu, trots att det är 9 månader kvar. Hör jag en bra låt som jag tror passar kastar jag in den i listan och sedan får jag redigera den längre fram.

• Vichy

Nu är inte jag ett dugg orolig för att åldrar gillar så olika saker.. Våra äldre har varit på så många olika slags konserter efter som vpde jag och min blivande är musiker så har de lyssnat på allt från klassiskt till rock och schlager och jag vet att de kommer uppskatta allt även om vi inte tar med allas favorit stilar. Man måste inte göra alla till lags heller.. Det är inte många som sitter och surar om du tar med en Lady Gaga kåt, eller två eller tre för den delen heller! De som "surar" är sånna som ändå inte kommer dansa till nått ändå efter som det inte är deras grej! Men man blandar ju alltid smart! Bara för att jag själv gillade Eurodisco som lite så kommer jag ju inte bara vilja ha det på festen! Variation förnöjer! :)

• 20140222

Ja, vi ska ha mycket salsa för Cubarnerna. Och det är sant som "Vichy" skriver. Att man kan inte göra alla nöjda. Och en del "surar" vad man än gör och väljer.

• Sudditjuven

Vi kommer att be varje gäst skriva ner tre låtar som de gärna vill höra på bröllopet, så gör vi listan efter det :) Det är under planeringsstadie dock...

Svar på tråden Hur blandade ni musiken?