Snålt att skippa dessert?
Vi tvekade mellan att ha förrätt, huvudrätt, dessert och tårta OCH att förrätt, huvudrätt, tårta. Vår restaurang rekommenderade att skippa desserten, det blir lätt FÖR mycket mat en varm sommarkväll om man har både tårta och dessert. Så vi körde på enbart tårta och ingen verkade missnöjd Dessutom hade vi en väl tilltagen tårta, så de som var väldigt sötsugna kunde ta fler bitar än 1. Vi höll paus efter huvudrätten för rökning, toabesök osv. Sen samlades alla gäster för tårta och kaffe. Efter middagen ställde personalen fram chokladpraliner som gottegrisarna
kunde försesig av. Min svärmor tyckte att det var "förskräckligt" att vi serverade fisk som huvudrätt: "folk förväntar ju sig kött.." Då sa jag faktiskt att den som inte klarar en middag utan kött borde tänka över sina kostvanor. Sen sa svärmor inget mer om den saken
Jag tycker ni ska göra som ni vill, jag är liten i maten och tycker det blir för mycket med både dessert och tårta. De flesta bröllop jag varit på har dessutom varit dessertfria, så jag tror absolut INTE att folk tycker det är snålt.