Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hur lång tid tar fotografering??

Varför kan ni inte få det där klassiska ögonblicket ändå, även om det sker före vigseln? Glad

Jag kan börja med att säga att det blir inte alltid som man tänkt sig vid kyrkan/vigselplatsen. Våra gäster skulle sitta på plats i kyrkan när jag och följet kom dit var det tänkt. Men dom stod utanför och väntade pga att dom blev hindrade att gå in av brudparet som skulle vigas efter oss. Dom ville nämligen fotografera vid kyrkan innan dom vigdes - och då hade dom antagligen inte räknat med att det skulle vara någon där innan dom...
    Så risken finns att ni inte får det där speciella mötet som ni tänkt pga att det finns någon gäst utanför vigsellokalen eller sådana som kommer i sista minuten eller nästa brudpar osv osv 

Så varför inte hitta en vacker plats där ni är garanterat ensamma och träffas där, fotografen kan vara på plats men skippa resten.
    Ta några kort på första mötet och ta er sedan till vigselplatsen. På så sätt får ni några kort före och några kort efter vigseln och ni får första ögonblicket dokumenterat helt privat där ni inte behöver bry er om några gäster som kanske "stör"... Glad

Vi hade räknat med kanske 1 timmes fotografering innan vigseln, men det blev nog närmare 2 timmar tror jag...

Svar på tråden Hur lång tid tar fotografering??