Sanct,
Men om det är viktigt för dig att ni möts först vid vigselplatsen så tycker jag att ni faktiskt kan ta fotograferingen efter vigseln, även om det blir lite sent! Gästerna kanske kan få lite småplock eller snacks att tugga på till minglet medan ni fotograferas?
Vi ska vigas kl 16.30 och kommer fotograferas efter vigseln. Men medan vi är och fotograferas så kommer gästerna bjudas på bubbel (välkomstdrink) och småplock i festlokalen. Jag tror dom klarar sig. Och eftersom vigseln är så pass sent så hinner gästerna äta en ordentlig lunch och då gör det inte så mycket om det blir en lite senare middag, speciellt om man bjuder på småplock som dom kan tugga på! :)
Jag tycker inte ni ska låta er "skrämmas" av alla värsta scenarier på vad som KAN ske, ja vad som helst kan ske på bröllopsdagen som man inte räknat med. Men jag tycker ändå att man ska utgå och planera efter hur man vill ha det! Och sen om det inte blir som man tänkt sig, ja då är det inte så mycket att göra åt.
Men t ex det Chicita skrev om, att deras gäster stod utanför och inte kunde gå in till kyrkan. Trist, men om man ska planera sitt bröllop utifrån alla värsta scenarier som KAN ske, så blir det jobbig planering!
Ni kan visst få den fina stund som ni vill ha, när ni ser varann först vid vigselplatsen! Jag tycker inte ni ska planera annat om det är det ni verkligen vill!