Inlägg från: Moignon |Visa alla inlägg
  • Moignon

Hur lång tid tar fotografering??

Jag skulle nog sæga att tid før vigsel ær minimum 30, men att det kan bli upp till 45 min. Vi hade ca 40-45 min, men då hade vi tre solosånger/spel. Dæremot pratade inte præsten så længe.

Vi hade vår fotografering efteråt och dærefter brudskål och mingel. Vår fotografering tog ca 1,5 h inkl några familjebilder innan alla åkte till lokalen. Vår fotograf var glad att vi hade "gott" om tid, men tyckte att det gick jættefort! Men det berodde nog mest på att det var så kul!

Att ha vigsel 17 om man planerar att ha fotografering efteråt kan jag tyckte låter lite ogenomtænkt. Har ni møjlighet att ændra den tiden? Vi gjorde motsatsen och bytte från 14 (som vi blev tilldelade) till 15.00, vilket passade oss utmærkt! Vill man ha såpass sen vigsel och fotografering efteråt, blir det ænnu viktigare att man ser till att gæsterna får något att æta under tiden. Vi hade gjort mættande smoothies som vi serverade i glas med sugrør før att slippa en massa kladd! På det sættet kunde vi dessutom klæmma in några tal innan førsta rætten hade serverats utan att någon var vrålhungrig. 

Svar på tråden Hur lång tid tar fotografering??