Inlägg från: Kala |Visa alla inlägg
  • Kala

Hur lång tid tar fotografering??

Jag skulle gissa ca 1h på kyrktrappan efter vigsel för gratulationer inkl brudskål vid mottagningslokalen (ni kommer inte kunna gå till brudskålen direkt efter viseln för alla gäster kommer vilja pussa och krama er när ni kommer ut på kyrktrappen) + ca 2h fotografering så det kommer bli en sen middag. Ni kanske sitter till bords runt kl 20:30. Svårt att tro att ni hinner innan kl 20.
    Å andra sidan var jag på ett bröllop ( i Italien förvisso) där vi satte oss till bords kl 22:30 för 5 rätters middag + tårta. Blev riktigt sent innan middagen var klar. Skrattande Det funkade det också. (Bruden var bl.a 1h sen till vigseln. Inte särskillt uppskattat av gäster och brudgum som väntade i över 30c värme....)

• Kala

Jag håller med KitKät; ta fotograferingen efter vigsel om ni vill det men se då till så att gästerna har lite mingel med dryck och snacks att underhålla sig med under tiden, kanske någon mindre aktivitet, och att ni informerat i förväg om tiden för middagen. På så sätt kan gäster med stor ämnesomsättning äta en sen, stadig lunch om dem vet att middagen dröjer en smula.

Svar på tråden Hur lång tid tar fotografering??