• Längtandsfull

Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.

Som jag skrev i rubriken så får ni som nu gift er gärna dela med er om vad som är bra att tänka på, förbereda, packa med sig osv. Sånt man kanske inte tänker på innan som blev mer klart på bröllopsdagen eller efter. Dela nu med er=)

• Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.
  • mirreth

Hobevi skrev 2013-07-25 18:47:25 följande:Jag är nagelteknolog och jag rekomenderar er att göra dom med ca tre dagars mellanrum. Naglarna ser alltid som finast ut då Tre dagars mellanrum? Eller menar du tre dagar innan bröllopet?

• Längtandsfull

Jag gör alltid naglar och det är bra att göra det ca 3 dagar innan.

• säker

Ett stort tips: Se till att ha allt klart eller bortdelegerat dagen innan! Smit sedan iväg! Det behöver ni!!  

• Hobevi

Jag menar att om möjligt gör dom helst 3 dagar innan bröllopet. Då hinner nageln forma sig mer naturlig och blir oftast som finast då

• Lakinna

Gäller det bara om man bygger naglar? För jag har bokat in en manikyr dagen innan, men inte för att bygga utan för att "putsa till" mina egna....

• Hobevi

Nej men det kan du göra. Jag tycker det gäller främst när man gör en förstärkning på egen nagel eller gör en förlängning. När man använder naglarna några dagar så brukar dom runda till sig så det är också ett tips. Vill ni inte ha FÖR runda naglar så gör dom mer kantiga för det rundas till jättefort. 

Har ni mer nagelfrågor så hojta till bara Skrattande 

www.hobevi.blogg.se 

• Lakinna

Längtansfull: Har du några tips till os andra nu när din dag har varit? Jättefina bilder förresten! grattis!

• Längtandsfull

Lakinna: jag gifter mig nästa helg =)

• Längtandsfull

Haha misstänkte det =) ja det skulle va kul att höra lite andra tips=)

• karamell

Lakinna: Tack!!! Våran dag var helt fantastiskt, och allting flöt på som det skulle, det var ju ingenting att noja sig för  ju :)

Nu i efterhand kan jag berätta om mina tips eller vad jag tyckte var bra att göra...

- Jag köpte en vecka innan en kortare klänning som jag bytte om till efter middagen, det är jag jätteglad att jag gjorde då jag gillar och dansa, och dansade natten lång :D (hade inte varit möjligt med den stora klänningen + släp jag hade på mig innan)

- Jag delegerade ut alla uppgifter som skulle göras på dagen till mina tärnor och hans bestmen så vi kunde bara slappna av och njuta av dagen.

- Vi fotograferades innan vigseln, ganska tidigt på morgonen, men sen tog vi några bilder vid solnedgången. Det är jag verkligen glad att vi gjorde, då det blev himla vackra bilder, kan rekomenderas om fotografen ändå är kvar så länge.

- Vi la ned mycket tid på bordsplaceringen, och det gjorde mkt att det var härlig dynamik vid borden.

- Ha en nogrann tidsplan med mycket marginal.

- Glöm inte puder och läppstift & skavsårsplåster i handväskan.

- slappna av och njut, går något fel så gör det det, viktigast är att man stannar upp och tar in dagen, njuter av varje ögonblick och bara låter allting flyta på som det gör.

• Längtandsfull

Härligt att höra att ni fick er drömdag =) tack för tipsen.

• Lindlund

Vilken underbar tråd! Denna tänker jag följa och har redan fått många bra tips! :) Idag är det fem månader kvar tills vi gifter oss.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Kaffegrus

Jag skulle önska att vi hade någon som påminde oss om småsaker under hela dagen. Vi var så yra i huvudet så vi glömde bort massor av saker. Så nu i efterhand tänker jag att det skulle varit bra med någon som bara diskret viskade mig något i örat ibland.

Bland annat glömde vi att mata varnadra med tårtan, vi bara hämtade tårta och gick. En del belev visst lite besvikna då de hade tänkt ta fina bilder.

Vi glömde att verkligen ta oss tid till att pussas på kyrktrappan. Det blev bara en puss, så kom folk och kramades, så försvann vi båda i folkmassan oj sågs inte på några minuter inna vi försvann för att ta portrettfoton. Så det finns väligt lite pussbilder på kyrktrappan.

Jag hade sett för mig att fotografen skulle ta lite detaljbilder på skor osv. Men jag glömde att säga till om detta och lägga fram på ett fitn sett.

Vi glömde att fotografera oss med tärna och marskalk.

Jag var så stressad när jag såg min älskling för första gången under dagen att jag glömde att ta mig tid till att njuta av den stunden.  

Dock var dagen helt fantastisk. Anledningen till att vi glömde alla sådana saker var ju för att vi  var helt över oss av lycka och bara levde i stunden. Vi tänkte inte på alla fina kort vi gick miste om och inte ville jag gå runt att tänka på det heller. 

• CoG

Vi matade inte heller varann med tårta...
    Fast det hade vi pratat om innan att vi inte ville.
    Vi tog en tårtbit på ett gemensamt fat som vi åt av istället :)

Och kyss på kyktrappen försvann, men det gjorde inget.
    Kyssen efter ringväxlingen kändes viktigare.

Men det där med foto.
    Jag hade gärna tagit med en lista över viktiga saker att få med på bild under fotograferingen.
    Det blev inte detaljbilder, och inte så många olika poser heller trots att jag samlat en mapp full med inspiationsbilde i datorn.

Vår fotograf tog fina bilder men kom inte med egna förslag så vi fick hitta på själva och huvudet kändes rätt tomt :(

Men precis som du säger så är man ju lycklig ändå :)

Jag njöt massor av fotostunden vi hade innan vigseln.
    Det var mysigt att rå om varann och ta fina bilder innan det var dags för en viktiga stunden.
    Jag tittade på min då blivande man och att se hur han tittade på mig då och under hela dagen, det var härligt!

Kaffegrus skrev 2013-08-04 11:35:55 följande:
    Jag skulle önska att vi hade någon som påminde oss om småsaker under hela dagen. Vi var så yra i huvudet så vi glömde bort massor av saker. Så nu i efterhand tänker jag att det skulle varit bra med någon som bara diskret viskade mig något i örat ibland.

Bland annat glömde vi att mata varnadra med tårtan, vi bara hämtade tårta och gick. En del belev visst lite besvikna då de hade tänkt ta fina bilder.

Vi glömde att verkligen ta oss tid till att pussas på kyrktrappan. Det blev bara en puss, så kom folk och kramades, så försvann vi båda i folkmassan oj sågs inte på några minuter inna vi försvann för att ta portrettfoton. Så det finns väligt lite pussbilder på kyrktrappan.

Jag hade sett för mig att fotografen skulle ta lite detaljbilder på skor osv. Men jag glömde att säga till om detta och lägga fram på ett fitn sett.

Vi glömde att fotografera oss med tärna och marskalk.

Jag var så stressad när jag såg min älskling för första gången under dagen att jag glömde att ta mig tid till att njuta av den stunden.

Dock var dagen helt fantastisk. Anledningen till att vi glömde alla sådana saker var ju för att vi var helt över oss av lycka och bara levde i stunden. Vi tänkte inte på alla fina kort vi gick miste om och inte ville jag gå runt att tänka på det heller.
  • mirreth

Jag stod i trosor och bh hemma kl 15:00 när vigseln skulle börja... inte optimalt! Dock tog det bara 1 minut till kyrkan och vi kom ca 10 min försent :-P Min dag blev stressig! Känns i efterhand som jag snuvade mej lite på den. Dagen innan tackade ett par nej, som hade tackat ja innan så hela bordsplaceringen föll, ett par ringde och var tvungen att ha med sin bebis också. Min pappa hade någon vecka innan fått besked om cancer, jag försökte hålla de tankarna borta med nu i efterhand har de kommit ifatt mej. Ingen av mina släktingar, mer än min syster som höll ett otroligt vackert tal från pappa och henne höll tal. Inte min mamma, de två mostrar och min farbror som var närvarande... Flera av mina/våra vänner gjorde det dock. Men man känner sej ju lite osynlig. Min mans både mamma och pappa höll tal om honom och oss.   Jag/vi hade försökt göra så mycket som möjligt i tid innan men det som blev mest kaos och tog tid var festprogrammet som jag gjorde på bröllopsguiden.se. Det var ett krångel att skriva ut och det slutade med att jag slängde alla festprogram. Låg på bröllopsfm raklång med armen långt in i skrivaren och drog ut pappar... Vigselm blev väldigt fin och avslappnad, dock missade vi båda att titta på varandra när vi gav löftena. Och det verkar som alla på festen var nöjda och glada och hade riktigt roligt!           

Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.