• Längtandsfull

Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.

Som jag skrev i rubriken så får ni som nu gift er gärna dela med er om vad som är bra att tänka på, förbereda, packa med sig osv. Sånt man kanske inte tänker på innan som blev mer klart på bröllopsdagen eller efter. Dela nu med er=)

• Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.
  • Stoxoz

Glöm inte att stanna upp och njuta under dagen (och dagarna innan). Dagen går så fort. Se till att ha någon som fotar, det är kl att kunna se tillbaka oc minnas.

• Längtandsfull

Kan tänka mig att det går fort... Tack för ditt tips det var nog välldigt bra =)

• Kalaspinglan

Försök sova ordentligt och ladda upp genom att äta ordentligt.

På bröllopsdagen är det bra att tvinga i sig lite lunch + tillräckligt med vatten, även om man inte känner sig hungrig. Jag var inte ett dugg hungrig, men jag visste att jag bara måste få i mig mat, så jag klämde i mig en hamburgare innan fotograferingen.

Undvik jobbiga människor med massor av åsikter den sista veckan före bröllopet. I vårt fall betydde det att jag minimerade kontakten med min mamma som hade nån form av kris/obalans och var jättejobbig. Håll fast vid de beslut ni fattat och strunta i vad mamma/svärmor/vem som helst tycker. Det är er bröllopsdag och era val!

Se till så att alla medhjälpare (tärnor, marskalker, andra) vet EXAKT vad de förväntas göra på bröllopsdagen. Du vill inte stå där plötsligt och dela ut order -- allt ska löpa smidigt och du och din man ska kunna njuta av dagen utan att behöva hålla koll på minuttidtabell och körschema.

• Längtandsfull

Tack så jättemycket för att ni delar med er=) Det är verkligen toppen för det är ju oftast när man kollar tillbaka på bröllopsdagen som man kommer på saker man skulle tänkt på innan..

• anicay

Jag skulle rekommendera att inte bara ha någon som tog kort utan även någon som filmade under er dag. Om några år så minns man kanske inte längre de vackra talen och då är det kul att ha något att se tillbaka på. Jag skulle även rekommendera om man har plats i budget att ha en dj eller iaf att sätta någon som ansvarig för musiken. Om man kör oövervakad sporify-lista kan det lätt bli att folk bara går och byter låt utan att tänka på att man kan sätta låtar i kö när man fått lite för mycket att dricka!;) Sen skulle jag säga NJUT av varje minut, släpp kontrollen, se till att ha delegerat ut allt till andra. Det kommer att vara er bästa dag någonsin!!:)

• Moignon

Jag vill tipsa om att ha gjort en lista med alla inblandade och med telefonnummer och læmna till toastmaster och liknande. På det sættet behøver ingen fråga er om saker och ting utan då finns en bra øversikt och man vet vem man ska prata med. Det ær æven bra att gøra ett ordentligt schema så att berørda vet vad som hænder, æven innan vigseln, om det skulle vara något. Om du ær ivæg till frissan men någon tærna/syster/væn kanske det ær bra att ha telefonnummer till denne om det skulle vara något. Jag læmnade min mobil hemma just før alla slæppa allt och bara njuta hela dagen!

Sedan kan det vara bra att tænka igenom ordentligt vad som ska packas till ev. hotel/dagen efter/resa. Vi førsøkte men lyckades inte riktigt. Slutade med att ingen av oss hade varken tandkræm elle tansborste till hotellet. :) 

• niriel

Jag hade med en liten väska (mini-handväska) med compeed-plåster, nål och tråd, en liten sax, huvudvärkstabletter och plåster. Jag behövde inget av det, men det kändes otroligt skönt att veta att om om OM jag skulle behöva det så finns det.

Annars: ta mycket bilder runt omkring, det är de korten som verkligen betyder något ett år efteråt. Visst, det är underbart med alla bröllopsbilder, men de här innan, när man sitter i sina pyjamasbyxor och en morgonrock men med fantastiskt hår och smink, det är de bilderna som gör att man minns hur det kändes.

Och stanna upp och njut! Släpp om möjligt allt planerande senast kvällen innan och bara njut! 

• karamell

åh vilken bra tråd!
    Ännu mer tips skulle vara underbart då min stora dag är nästa helg!!!!!!!!!!!!!! 

• Cecilia87

Jag är ännu inte gift så kan inte ge så många tips men fick höra ett häromdagen som jag vill dela med av. Fotograferar ni er innan vigseln glöm inte ta på dig/er ringen/ringarna. Tråkigt om det syns på korten om ni inte har dem på er. Lycka till :)

• karamell

Tack Cecilia87, hade nog tänkt att ta på mig ringen inför fotograferingen trotts att det är innan vigseln, vill ju att ringen ska vara med på bilderna ju! :)

MER TIPS OCH RÅD? NÅGON? Börjar bli lite små-nervig nu med endast 7 dagar kvar! 

Svar på tråden Ni som nu gift er får gärna ge era tips och råd vad som är bra att tänka på och fixa dagarna innan och på den stora dagen.