Helenis: Militant och fanatisk... Jo, jag tackar jag. Om du hade läst några, bara några, av mina hundratals inlägg här på sidan så skulle du nog inse att det är snudd på pinsamt att du använder de orden på mig. Vilken anledning du har att tvivla på att jag är präst vet jag inte, själv tycker jag att det vore lite halvknäppt att sitta i sju år och låtsas vara präst för att ge felaktiga råd på en bröllopssida... Det jag skriver här, vilket också bland andra Passionsblomman har sagt (tack!) är sällan mina egna uppfattningar - är det det, så nämner jag det tydligt. Som regel redogör jag för de ordningar och bestämmelser vi har i kyrkan - som en service till blivande brudpar. Naturligtvis går det sedan att leta upp präster som inte alls följer dessa ordningar, präster som tillåter vigslar utan psalmer, tillåter felaktiga löftesformuleringar etc etc. Dessa präster gör fel, ingen tvekan om det, men kan ju ändå bli populära eftersom de låter brudparen bestämma, på kyrkans, kristendomens och traditionens bekostnad. Det går ju att leta upp poliser, affärsbiträden, ishockeyspelare och rörmokare också som inte följer de regler de har att följa i sitt yrkesutövande.