Inlägg från: Sara1991 |Visa alla inlägg
  • Sara1991

Vad säger man istället för "Tills döden skiljer oss åt"?

Jag har följt denna diskussion på avstånd sedan start och är de inte dax att ge sig nu och börja bete dig som en mogen vuxen människa ? Alla gör vi fel ibland och säger saker som vi inte riktigt menar , de är mänskligt att göra misstag. Men som en vuxen männsika bör man också kunna inse när man gjort fel och be om ursäkt . Istället för att be om ursäkt till de personer som tagit illa vid sig så skyller du ifrån dig , de visar bara på omognad från din sida.

Att kyrkan har sina regler är ju ingenting konstigt , regler finns ju överallt och finns oftast där av en anledning. Kommer man till ett ställe så är de väl självklart att man respekterar de regler och bestämmelser som råder just där , jag skulle inte få för mig att ifrågasätta detta bara för att jag har en annan åsikt. Kommer jag till kyrkan så råder deras regler, är jag i en klädbutik så följer jag deras regler osv. Vill jag viga mig i kyrkan så följer jag deras regler och bestämmelser annars får jag helt enkelt viga mig någon annanstans. De är helt enkelt inte upp till prästerna i sig att bestämma vad som gäller utan de bestämmer Svenska kyrkan . De är bara att acceptera det.

Du uttryckte dig inom ett ämne som du inte hade speciellt mycket kunskap inom och då blir de lätt fel. Kjell Präst försökte förklara hur det egentligen funkar men då ville du inte lyssna utan slängde ifrån dig dumma uttryck .Inse att du hade fel och be om ursäkt . Bete dig moget för en gång skull.

Svar på tråden Vad säger man istället för "Tills döden skiljer oss åt"?