Tingeling89 skrev 2014-06-09 16:37:34 följande:
Åh vad spännande! Har snart 13 månader :)
Jag laddade ner en nedräkningsapp till mobilen idag, 439 dagar kvar till vårt bröllop ;)
Plättis skrev 2014-06-09 16:44:16 följande:
Jag slits just nu mellan bröllopsplanering och lägenhetsfix. Vi flyttar om tre veckor och jag letar möbler som en vettvilling :P
Väntar på svar från Lilly för att kanske få se fler bilder på en klänning jag fastnat för, och hoppas kunna beställa den ganska snart (helst förra veckan). Är livrädd att den ska försvinna precis som den första klänningen jag blev kär i!
Dessutom grubblar jag på om jag ska beställa i min nuvarande storlek eller den jag hoppas ha nästa sommar :/ Känns som det klassiska klänningsmisstaget, och jag vill inte stå där en vecka innan bröllopet och inte få på mig klänningen!
Det där har jag också funderat på! Håller just nu på att gå ner i vikt (inte pga bröllopet, har hållt på sen i julas, men det är klart att det är en peppning) och vill gå ner cirka 10 kilo innan jag är nöjd. Tänkte köpa min klänning i höst och hoppas då på att ha gått ner de där kilona. Men tänk om jag går upp igen??
Å andra sidan kan du väl kanske vänta fram till cirka 2 månader innan bröllopet? Har du inte gått ner till din önskestorlek då så kanske det är dags att kasta in handsken och köra på en större storlek? Vissa klänningar är ju sydda så att de kan läggas ut, det kan ju vara något?
I övrigt går det rätt lugnt framåt med vårt planerande, därav att jag inte är så jätteaktiv här. Har lovat fästmannen att inte påbörja planerandet förrän i höst. Vi förlovade ju oss för 1,5 månad sedan och han vill njuta av nuet lite innan bridezilla kommer igång ;) Men det är svårt! På torsdag ska vi i alla fall åka och kolla på lokaler för bröllopsfesten (det enda jag har lyckats övertyga honom kan vara vettigt att göra redan nu). Antingen ett dyrt slott eller en billigare restaurang... Usch så svårt när hjärtat säger en sak och huvudet en annan! :)