Vi som gifter oss 2015!
Åh får man vara med här?
Vi gifter oss den 25 juli. Ca 40 gäster om alla kommer vi har redan postat inbjudningarna eftersom det är mitt i semestern och många har redan tackat ja!!
Åh får man vara med här?
Vi gifter oss den 25 juli. Ca 40 gäster om alla kommer vi har redan postat inbjudningarna eftersom det är mitt i semestern och många har redan tackat ja!!
Tack :)
Kul med samma datum crs ni är säkert lika uppfyllda av det här med bröllop som jag och det känns som att omgivningen har annat att prata om också!! :-O kan ni tänka er??!!
Ja, jätte kul :) vi har bjudit ungefär 40 personer.
Hur mycket har ni klart? Här har vi klart en del brudklänning, ring, sambons kläder mm.
Jag och mina två tärnor funderar på att köra knallrosa skor ;) har ni nått tips på bra butik?
Har ni beställt era klänningar!? Vart beställer ni ifrån då? Jag som är en fegis oc ett kontrollfreak utan dess like skulle aldrig våga!! Själv förälskade jag mig fullständigt i den billigaste jag testade så det blev ju väldigt ekonomiskt ;)
Har du fått klänningen eller kommer den imorgon?
Ja det där med ring är svårt, kommer era män ha en till ring eller nöjer de sig med förlovningsringen?
Jag fick faktiskt min mormors förlovningsring i typ födelsedagspresent när jag fyllde 30 i somras, en slät ganska "tjock" ring i rött guld som passade perfekt i storlek och form till min förlovningsring :D Fick stenar från en annan ring av min syster i en för tidig "bröllopsgåva" så jag tog stenarna och satte i och den blev exakt så som jag tänkt mig :D Kan visa bild om nån är nyfiken ;)
Våra barn ska ju vara näbbar så bonussonen som är 8 ska ha kostym och likadan väst som pappa och min dotter saka ha en supersöt vit spetsklänning från Lindex faktiskt med ett blått band i midjan :)
Å herregud 100 dagar kvar bara!! Nu är det ju på rikigt ju!! :D
Jag beställde min från Etsy, och betalade totalt 2 700 för klänning, frakt och tull. Är störtnöjd, den hade inte kunnat bli bättre!
Och den kom fram idag, så sambon hjälpte mig prova den i eftermiddags. Helt perfekt! Jag letade efter drömklänningen så länge, och den här är så rätt.
Min sambo byter ut förlovningsringen mot en bredare eftersom det är vad han alltid velat ha. Så han kommer bara ha en, men den är 7 mm bred. Jag har två, en 4 mm bred slät ring och en halvallians som är typ 2 mm bred.
Två veckor!? hur pirrig är du? ????
Nått bra tips för att få ihop bordsplaceringen ?
Om två veckor är det dags!!! :) Spännande och nervöst på samma gång!
Nu pysslar vi det sista med bordsplacering och festprogram, å vad härligt det ska bli!!
Jag funderar på att baka små punschrullar som matchar temat (små björkstubbar eftersom vi har björken och Umeå som tema), men det beror lite på vädret. Blir det 30 grader varmt som i somras kommer de smälta och bli förstörda innan vigseln är klar. Dessutom vet jag inte hur restaurangen ställer sig till det.
Ikväll fick jag ett sms från min kusin som ska sjunga på bröllopet, hon anmälde sig och skrev "jag antar i alla fall att jag är bjuden, för vi har inte fått någon inbjudan". Vi skickade dem förra veckan, och jag har haft sån ångest över att de ska ha kommit bort eftersom ingen hört av sig, och nu blev det inte bättre Jag kan inte ringa alla 60 gäster och kolla heller, utan får väl passa på när vi träffas.
Är lika delar upprörd och skräckslagen, typ. Tänk om det är fler som kommit bort? Våra vänner och familjer har i alla fall fått, resten vet om att vi gifter oss och har bokat in datumet.
Jag funderar på att baka små punschrullar som matchar temat (små björkstubbar eftersom vi har björken och Umeå som tema), men det beror lite på vädret. Blir det 30 grader varmt som i somras kommer de smälta och bli förstörda innan vigseln är klar. Dessutom vet jag inte hur restaurangen ställer sig till det.
Ikväll fick jag ett sms från min kusin som ska sjunga på bröllopet, hon anmälde sig och skrev "jag antar i alla fall att jag är bjuden, för vi har inte fått någon inbjudan". Vi skickade dem förra veckan, och jag har haft sån ångest över att de ska ha kommit bort eftersom ingen hört av sig, och nu blev det inte bättre Jag kan inte ringa alla 60 gäster och kolla heller, utan får väl passa på när vi träffas.
Är lika delar upprörd och skräckslagen, typ. Tänk om det är fler som kommit bort? Våra vänner och familjer har i alla fall fått, resten vet om att vi gifter oss och har bokat in datumet.
Lite råd, vi ska via en bekant fråga några äldre ungdomar om dom vill plocka fram mat och hjälpa till med den biten på vårt bröllop (vi lagar delar av maten själv + köper delar t.ex. färdigskuret kött osv). Men vad är rimligt att erbjuda i timlön? Det blir en ganska lång dag och vi vill ge skäligt betal. Vad är skäligt betalt i det här fallet?
Jätte fin ring!! :)
Jag övervägde att ha en större ring i mitten av min vigselring och mindre stenar runt om för det är så snyggt, men när jag testade så var det bara inte jag... Men som sagt det är jätte snyggt :D
Här är mina ringar :D
Den breda är förlovningsringen och den smala är vigselringen, är super nöjd med hur den blev och de blev jätte fina tillsammans :D