Vi som gifter oss 2015!
Hej allihop!
Jag tror detta är min debut i denna tråd. Ska gifta mig 25e juli :)
Senaste dagarna har varit mer upp och ner än vanligt. Kanske för att jag försökte ta tag i planering men mest fastnade. Alla klänningar jag tittade på kändes helt fel för mig, det verkade omöjligt att få till det vi vill på vår budget och allt var mest eländigt och det kändes som att vi lika gärna kunde lägga ner alltihop.
Men så uttryckte jag min oro för min snubbe, och vips så var allt löst. Vi möblerade om lite i vår bröllopsbudget och vardagsbudget. Lyckades få in mer pengar på de poster det saknades på, utan att göra något annat orimligt litet eller öka den totala budgeten. Det är jag som är ekonom, men jag hade nog inte kunnat få till den magin utan sambons hjälp. I processen bestämde vi vilka ringar vi ska ha, och vart vi ska åka på bröllopsresa. Ska bara flytta pengar från ett konto till ett annat, sen ska vi boka resa och boende. Drygt en vecka i Milano, kan nog leva med det. :) Förutom det praktiska med att beställa ringar och ordna med efternamn och hindersprövning så är det i princip bara kläder kvar. Jag har fortfarande lite känslan av att inte hitta något jag gillar, men med en större budget där så borde det bli lite enklare iallafall. Kanske blir det alltså något ändå!
(Jag är just nu väldigt nöjd över det upplägg vi bestämt oss för, eftersom det gjort att vi har så mkt mindre att planera. Inga lokaler att boka, inga inbjudningar att skicka, inget sånt. Fantastiskt skönt även om sånt säkert med kan vara rätt skoj.)