Vi som gifter oss 2015!
hallå! det har ju alla! och JAG vill ha det? men icket. han kan tänka sig ett litet bland andra foton vi har (på syskonbarnen mina bl.a) men det syns ju knappt då! vad GÖR man?!
För övrigt har jag just beställt över 30 kort på internet som kom igår som jag bl.a. ska sätta ihop till collage, 3 kort har hamnat i en "förlovningsram" och 3 kort som är lite större kommer få varsin ram. 24 kort ska in i ett collage, vet inte om jag ska köpa ramar till alla eller om jag ska sätta dem i en stor ram, ska försöka kolla om det finns småramar som passar, alla kort är kvadratiska, men ja. Det blir massa kort på oss. Men det är fina kort tycker jag så tycker ändå att det är okej! Så collage är kanske ett förslag. Så har man något lite större kort på er, något kort på alla gäster osv.
När jag såg hur billigt och smidigt det blev att skriva ut på internet blev jag ännu säkrare på att jag inte bryr mig om någon fotograf utan man frågar en lite mindre "viktig" kompis om hon vill ta lite estetiska kort innan vigslen och bara lite under kvällen. Så får man hoppas att alla gäster kommer med. :) (tänkte sätta ett kort på varje gäst i gästboken, där de har skrivit sin hälsning).
Fick tidig födelsedagspresent av mina föräldrar (fyller år i slutet av månaden)! Flyg till Stockholm över en helg och besök på bröllopsmässan! Ska bli sååå himla kul, passa på att träffa vännerna jag har kvar där och bara gå runt och prata bröllop och få inspiration en hel lördag!
Någon av er som har varit på bröllopsmässa tidigare eller ska gå på någon bröllopsmässa i år?
Gjorde lite beräkningar på sparandet till bröllopet och det ser lite tufft ut. Men det finns en ljusning.
Jag har jobbat hårt och gjort ett par event för ett bilmärke under förra året när jag fortfarande bodde i Stockholm. När jag flyttade hem till de norra delarna behövde jag köpa en bil för att ta mig runt, och hade givetvis förälskat mig i just detta bilmärke. Eftersom jag hade jobbat så tight med dem och gjort lyckade event fick jag köpa en sprillans ny bil till ett jättebra pris.
Nu verkar det som att min darling ska börja plugga till hösten, och om han kommer in på någon av skolorna han önskar så flyttar vi ner till Stockholm igen. Det betyder att vi inte längre kommer behöva ha en bil - en onödig kostnad (även om det gör ont i hjärtat av tanken för jag det är äkta plåtkärlek till min bil ).
Eftersom jag fick bilen till ett så bra pris och detta är ett bilmärke med extremt bra andrahandsvärde, betyder det att jag kommer ha pengar ÖVER, ungefär hela den tänkta budgeten på 60 000 kr!
Låter ju både bra och lite ledsamt med bilen. Vi har liknande budget och jag undrar också hur vi ska lyckas... men hoppas att vi får lite över varje månad nu när sambon börjar plugga. Kan vi spara 3000-5000 varje månad beroende på om det är el/csn/internet-månad så ska vi nog vara i fas ändå. :) Vi ska ju försöka komma undan så billigt som möjligt. :P