• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Eimi147
    Trattkantarellen skrev 2014-01-23 16:27:00 följande:
    Tänkte precis tipsa dig om tråden för de som ska gifta sig 2014 med låg budget, men såg att du redan hade skrivit där.

15.000kr för en lokal är ganska maffigt, men då antar jag att det är en del som ingår i det priset också?
    Gör en budget, ta med det ni tror ni kommer behva och se vad det landar på.

VI har än så länge 75 pers, och en budget på ca 55-60k, men vi vill gärna slippa göra så mkt själva.
    Ja jag hittade tråden efter att ha skrivit här. håller på med budgeten för fullt..  ja.. man får hyra från fredag till söndag. och det finns ett bra kök där. fiba stolar och bord  föör 130 pers. bestick o allt vad det inne bär ingår oxå..
    känns ändå som att man borde kunna fixa det. kommer köpa mkt av derkorationerna på ebay då det är billigt..
  • 2015
    filibustern skrev 2014-01-21 14:59:33 följande:
    måste bara få berätta, en del av er kanske vet att jag haft det rätt så tufft under arbetslösheten. men självförtroende och så. 

men nu har jag anställning!!! som personlig assistent i en grannkommun ca 7 mil härifrån ^^ min "chef" ringde just och jag ska inskola mig fredagkväll och har första passen nästa helg :D! det är så spännande! och mina arbetskamrater verkar så trevliga, en del känner jag genom bekanda och från yngre dagar och så. är så GLAD! det är visseligen bara en 20%anställning (34.5tim/månad) men det är ju NÅT. och jag kan ju ha ett vik vid sidan av, vilket jag ska försöka fixa.

lite offtopic men ville bara berätta. ^^ 
    STORT GRATTIS!
  • inkawow

Ringde en brudaffär idag för att höra om min klänning fanns att tillgå men tyvärr nej :( priset fick mig att ramla av stolen totalt. 10300:- det trodde jag aldrig om den klänningen... så hon sa att vi kunde boka tid i morgon så jag kunde pröva olika klänningar med volanger och se om jag hittade mitt stuk :) Häftigt!

• josefjun
    inkawow skrev 2014-01-24 15:11:20 följande:
    Ringde en brudaffär idag för att höra om min klänning fanns att tillgå men tyvärr nej :( priset fick mig att ramla av stolen totalt. 10300:- det trodde jag aldrig om den klänningen... så hon sa att vi kunde boka tid i morgon så jag kunde pröva olika klänningar med volanger och se om jag hittade mitt stuk :) Häftigt!
    Kul o få prova :D

Min klänning är på väg och beräknas vara framme på måndag! Jag läääääääääääängtar! vil testa nu nu nu nu!

Fick mejl från en fotograf idag, hon ville ha 15 000!!!!!! Ja dog lite.. letar nog vidare.
  • inkawow

15000:- :o förstår att du dog lite... jag dog lite förut när jag insåg att vi spräcker budget totalt...

• frkmaria

Det sägs ju att priserna är helt annorlunda om man glömmer att nämna ordet bröllop när man beställer! ;) Bukett/håruppsättning/tårta. ALLT. Fotografen är ju lite svårt att ljuga för då denne ska vara med och se vad det är.. men annars.. :P 

• josefjun

Ja, galet! Jag visste att de kunde gå på ett gäng 1000 men 15.. jösses :P haha!!
    tur man har 1,5 år på sig :)

frkmaria, jag har också förstått de.. att så fort de står brud framför så höjs priserna :/

• filibustern
    josefjun skrev 2014-01-24 17:12:40 följande:
    Kul o få prova :D

Min klänning är på väg och beräknas vara framme på måndag! Jag läääääääääääängtar! vil testa nu nu nu nu!

Fick mejl från en fotograf idag, hon ville ha 15 000!!!!!! Ja dog lite.. letar nog vidare.
    holy smokes! för hur mycket? alltså, tid, antal foton etc.. 
    Trattkantarellen skrev 2014-01-24 18:11:46 följande:
    Varför det ska vara så dyrt med allt som har ned bröllop att göra?
    haha ja... de kan man ju fråga sig.. och som det skrivits så blir saker och ting dyrare så fort "bröllop" kommer med i bilden :P men de e klart, när det är bröllop så vill ju de man anlitar göra det allra bästa, och ha de finaste blommorna. så.. 
    frågade faktiskt en som just startat upp en nagelsalong här jag bor. vad det kostade. 800kr att förlänga och då ingick glitter och tjafs. :P då gatt ja fråga: "blir det dyrare om ordet "bröllop" kommer med i bilden?" haha. men det blev det inte :P 

• Maid of honour

Jag kan i alla fall säga varför brudbukett är dyrare, stor skillnad på att göra en bukett man ska ha i en vas på bordet jämfört med en bukett som är bunden och gjord för att hålla till ett bröllop! Källa är svägerska och svärmor som har blomsterbutik! Det är inte heller deras fel att rosor är så dyrt på alla hjärtans dag, det är grossisterna som höjer priserna, de uppmuntrar sina kunder att köpa tulpaner eller choklad istället för att få mer för pengarna :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!