Emilia skrev 2014-01-26 17:45:47 följande:
Grattis filibustern!! :)) Ni är så långt framme i planeringen! Brudklänningar redan? Jag har kikat o drömt lite men vågar inte köpa något än. Tänk om man går upp/ner i vikt eller helt enkelt ångrar sig tills dess. :/ Har ni bokat kyrka? Jag o en av mina tärnor var idag på liten utflykt o kikade på några kyrkor. Fastnade mest för Lomma Kyrka men den ligger 6 km från festlokalen. Flädie ligger bara 500 m därifrån men jag gillar den inte alls. Vad gör man? Har ni tänkt transportera gäster mellan kyrka o lokal? Eller förlitar ni er på att det löser sig?
tack! ja men jag har ju planerat sen 2011 :P köpte bl.a min brudklänning redan då. men det var för att jag gatt passa på då den fanns på blocket. :P och jag är en sån som varken går ner eller upp i vikt oavsett vad jag äter/hur jag tränar. det enda som händer är att jag är mer eller mindre muskulös :P
ingen kyrka bokad ännu, men vi är helt säker på att det blir storkyrka här vi bor. sveriges största träkyrka. underbart vacker. men då vi bor på ett ställe där vigslar i den kyrkan sker typ.. någon gång/år, så har vi inte bråttom. vi bokar nog lokal någon gång i höst/nästa vinter. kyrkan väntar vi nog med tills nästa år.
den lokal vi tänkt ligger ca 3 mil ifrån. men våra gäster är van vid "glesbygden" så dom får ta sig dit själv :P
josefjun skrev 2014-01-26 18:02:31 följande:
hehe, ja bara beställer ;) tänker inte så mycket! inte alltid de tillkommer tull. De säger att man ska be säljaren skriva "gift" på paketet så slipper man tullen.
hehe :P ja vi får se. har ju bl.a en caketopper jag skulle ÄLSKA om vi kunde beställa. och så halsband åt mig och tärnan :)