crs skrev 2015-03-17 12:29:30 följande:
Bekvämt då :P Om man ska tänka "speciellt" namn så vinner jag den (heter Sjööh), men han har ett fint namn med (Rosén), och det är ju speciellt bara för att det är hans. Att vi kommit fram till att han tar mitt är nog mest för att jag identifierar mig mer med mitt än han med sitt, men jag vet inte om jag tycker att det är ett argument längre.
I drömvärlden så hade han haft ett stark släktnamn som jag hade kunnat ta, men inte. Släktnamn ja, såklart, men inte med en stor släkt bakom. Även om min släkt med samma namn är ännu mindre...
Mitt stolta namn härstammar från ett slott och en städerska som godsherren råkade slinka in i och avlade en oäkting med som det hette så fint på den tiden
Men namnet härstammar därifrån i en liten omgjord version som är ganska fint och sällsynt så vi behåller det istället för son namnet som är ett av sveriges vanligaste.
Dessutom passar min dam med det namnet det ser bra ut och låter bra..
Tycker iof du gör rätt i att ta ditt namn när du identifierar dig mer med ditt än han med hans, tycker båda är fint, men jag gillar ju naturen så Sjööh är min favourit av era två