Inlägg från: Trattkantarellen |Visa alla inlägg
  • Trattkantarellen

Vi som gifter oss 2015!

Tänkte bara tipsa om ni är aktiva på Facebook att det finns en "Vi som gifter oss 2015"-grupp där, en hemlig grupp så inget ska synas i feeden. 
    Där finns även ett evenemang för att gå på Bride in the City bröllopsmässa i Malmö i oktober, vi har genom en driftig admin fått gratis VIP-biljetter till mässan och kommer få åka limousine till mässan

Vi är 3-4st som åker från Göteborg, någon från Uppsala och sen några som bor lite mer söder ut.
    Någon av er som är intresserade?

• Trattkantarellen
    Zaarah84 skrev 2014-06-22 18:40:30 följande:

Det är för att gruppen är hemlig, då måste man bli inbjuden för att se den. Jag letade också efter den innan jag kom i håg det

filibustern skrev 2014-06-22 18:45:35 följande:

ah den är HEMLIG, trodde den bara var sluten.. ja men då så.. då måste jag finna någon som kan lägga till mig :P 

Ni kan leta upp mig på Facebook så kan jag bjuda in er. Sara Nilsson heter jag, samma bild som här på Bröllopstorget.
  • Trattkantarellen
    Zaarah84 skrev 2014-06-22 21:12:21 följande:

Nu har jag skickat pm till dig :) Hamnar säkert under övrigt.

Mottaget!
    Dock måste jag antingen ha er på min friendslist eller ha er mailadress för att kunna bjuda in er tydligen. Bökigt det här med hemliga grupper :-P
    Plättis skrev 2014-06-23 11:32:09 följande:

Vi har tagit paus i bröllopsplaneringen eftersom vi packar som idioter inför flytt på lördag. När vi landat i nya lägenheten kanske vi kan börja tänka på bröllop igen. 

Mindre roligt är att vi har en kris i familjen eftersom en nära släkting är sjuk. Jag går mest i en bubbla och växlar mellan att inte vilja tro det och att få panik så fort telefonen ringer. Och min fina, fina sambo bara tittade på mig när jag kom hem häromdagen och sträckte ut armarna så jag fick krypa upp i famnen på honom och gömma mig. 

Lycka till med flytten, och *Styrkekram* i övrigt.

• Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-06-24 09:14:49 följande:
    Tack :) 
    frkmaria skrev 2014-06-23 16:19:08 följande:
    Skönt med en sådan sambo; honom får du hålla hårt i! Det bästa när man känner sig förstådd utan att behöva använda ord. 

Lycka till med flytten och hoppas på det bästa självklart! 
    Ja, jag har aldrig tänkt släppa taget om honom. Jag satt hemma i soffan och läste det här igår, och då hade han ont i halsen och pep bara till svar när man pratade med honom. Och jag lyckades ändå förstå att han ville ha en kopp te och en kram :) Så ord är definitivt överflödiga hemma hos oss! 

Tyvärr finns det inget att hoppas på i fråga om den sjuka släktingen :( Jag åkte hem i lördags och mer eller mindre tog avsked. I helgen ska jag hem igen, men då kan det redan vara för sent. Så jag kryper upp i sambons famn och gråter, för det finns inget annat jag kan göra. Utom att jobba, men eftersom jag sitter här och skriver märker ni hur bra det går... 
    Det är tråkigt när det blir sådär..
    Skönt att du iaf hann hem och säga hejdå.

Min mormor dog 2012, hjärntumör så det gick ganska snabbt.
    Jag hade en resa bokad till Skottland med kompisar fre-sön, och tog semester på måndagen för att hinna hem och träffa henne en sista gång, men hon dog tyvärr på fredagkvällen så jag hann aldrig ta farväl

Men så är det här i livet, upp, ner, upp igen.
  • Trattkantarellen

Nu har vi bokat fotograf också!

Det vi har klart nu är:
    Datum
    Lokal
    Vigselförättare
    Fotograf

Känns som att det flyter på ganska bra

• Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-06-25 23:11:44 följande:

Min fina, älskade mormor somnade in i förmiddags, och jag är tacksam över att vi inte stressade och ändrade datum till i höst för att hon skulle få vara med på bröllopet. Vi hade aldrig hunnit ändå, det gick så väldigt fort.

För ett och ett halvt år sedan berättade jag för henne före alla andra (kvällen innan) att vi skulle förlova oss, och jag kommer alltid minnas den stunden. Nu ska jag lämna BT och återgå till att gråta igen.

Beklagar sorgen. *Styrkekram*
  • Trattkantarellen

Välkomna alla nytillkommna!

Och till dig Emlanh som oroade dig för att vara tidigt ute kan jag rekommendera att du spanar in 2016-tråden som redan är i full gång

Vi har också lite besvär med gästlistan, skulle vilja lägga till 3 till, men då blir det 9 till eftersom det blir liksom nästa "cirkel" av vänner. Men vi får se... Har 73st på listan just nu iaf.

• Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-07-07 10:44:17 följande:

Har ni andra brudar planer på att få till den perfekta kroppen till bröllopet? Kör lchf och ska börja med styrketräning à la military fitness - inga kärlekshandtag och dallriga armar på min bröllopsdag :) och brudklänningen r ju bästa motivationen till att lyckas!

Här kämpas det för fullt. Finns en tråd här också för viktnedgångspepp, och det finns en grupp på Facebook som heter Shedding for the wedding också

Mkt motiverande.

• Trattkantarellen

Hej alla!

Längesedan jag var inne här nu, nackdelen med semester

Har nu den här veckan varit hemma hos föräldrarna i Karlstad, och eftersom vi gifter oss i Forshaga ( strax utanför Karlstad ) har vi passat på att fixa lite inför bröllopet. Det vi har fixat nu är:

Lokal

Vigselförrättare

Fotograf

Catering

Hotell för bröllopsnatten

Frisör (uppsättning och sminkning)

Jag har även pratat med

Konditoriet och Floristen

men inte bokat än.

Pratade med en vän som gifte sig förra sommaren som hade gjort superfina feshäften som var ihopbundna med vita plastspiraler så det blev som en liten bok, har fortfarande kvar det häfte jag fick.

Hon har kvar den maskinen som behövs för att göra såna och lånade gärna ut den och gav massa tips och idéer. Har även kikat på att göra pompoms och andra dekorationer.

Gästlistan är nu på 77 pers, budgeten på ca 65.000

Känns som att tiden bara springer iväg nu, snart dags att gifta sig

• Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-08-01 23:18:38 följande:

Berätta gärna vad du bokat, efsm vi bor i Karlstad :)

Bröllopet kommer vara en borgerlig vigsel utanför lokalen, som är Forshaga Hembygdsgård. Sambon kommer från Forshaga och jag från Karlstad. Allt är bokat i Forshaga utom frisör, det blir Anna-Lena på Clipodrom som fixar mitt hår, gick hos henne från att jag var 6 år till 21 då jag skaffade en frisör i Gbg istället (fortsatte gå hos henne i nästan 3 år efter att jag flyttade). Hon gjorde även min uppsättning till studentbalen.

Catering blir Joj i Forshaga, fotografen heter Malin Stolt (finns blogg och Facebook).

Har ni bokat något än? Bestämt datum? För oss blir det 23/5
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!