Döm inte ut klänningarna efter bilderna säger jag :) Provade en helt FANTASTISK från Lilly men när jag kollade på nätet såg den dötråkig ut... Sen är risken enormt stor att man får korrigera även en måttbeställd klänning. Ex kanske man har kort överkropp så "midjan" hamnar fel och då blir ju även måttet fel... När gifter du dig? Jag gifter mig 26/9 och till mig var det tydligen deadline med att beställa vid påsk för att hinna få klänningen och göra ändringar/provningar...
Plättis skrev 2015-01-13 09:37:50 följande:
Det är precis så de gör, vad jag har förstått. Man betalar för provningen men får avdrag på det priset om man beställer sin klänning via dem. Ninjara som har first hand experience litar jag dock mer på än vad jag hört i andra och tredje hand Köpte du din klänning via dem? Jag har hittat EN modell jag skulle vilja prova, men det känns osannolikt att de har just den hemma.
Jag är inte heller standardstorlek, åtminstone inte en storlek över hela kroppen. Det gör att det känns väldigt vanskligt oavsett vad jag hittar på. Köpa klänning i butik = göra massa ändringar. Köpa måttbeställd klänning på nätet = ingen aning om vad jag får.