Eriikah skrev 2015-01-20 11:02:37 följande:
Va på ett bröllop i somras där dom hade räknat med ca 5 öl/cider per person (har för mig att det va 5 iaf) och dom fick en en del över. Dock så hade dom självservering på all alkohol så när vi städade på natten så stod det väldigt många burkar som bara va öppnade och max en klunk var tagen.
Även om alkoholen är gratis så är det nog en väldigt bra idé att ha en bar så folk måste gå och fråga om en ny. Då blir det nog mindre "spill". Sen hur man gör med drinkbiljetter är ju valfritt, vi brukar ha det på jobbet men det är inte alla som har nånstans att göra av dom. Det är ju iofs inte ert problem men en tanke.
Vi kommer ha en bartender, och planen är att be honom hålla ett öga på när folk blir överförfriskade. Han har vår välsignelse att vägra servera de gäster som inte ska ha mer.
Jag har målat upp ett mardrömsscenario över bröllopet, men min sambo säger att jag överreagerar
Det är särskilt några personer som alltid, alltid, alltid dricker för mycket och sabbar festen, men det borde gå avstyra om jag i förväg hotar dem lite välment. I vanliga fall är jag inte särskilt läskig, men de har inte mött bridezilla-Plättis än
Nightrod skrev 2015-01-20 10:45:36 följande:
Sedan behöver man ju inte ha starksprit heller. Vi kommer enbart ha lite avec men sedan har vi INGEN starksprit alls.
Nä, det känns som att vi klarar oss utan det. Min sambo är en hängiven whiskyälskare, men jag funderar på att muta honom med en fin flaska whisky i morgongåva om vi bara har öl, cider och vin på festen