crs skrev 2015-03-02 15:55:26 följande:
Nä, det har jag inte. Var runt och provade miljoner klänningar i början på vintern, för att bättre veta vad jag vill ha, men det är först nu jag insett att ingen av dem var sweetheart. Men ja, fyrkantigt brukar jag gilla! Det kanske vore något, med rätt smala band då. Jag har mailat en sömmerska här i stan och frågat om offert på att sy upp en klänning. Jag hoppas de kan göra det till ett rimligt pris!
Åh, trist :/ Det gör så himla mycket sånt, vad andra säger. Det kanske inte borde göra, men man gillar ju klart komplimanger ändå! Men tolka det inte så, att folk är tysta behöver ju veeerkligen inte betyda något sånt! Och oavsett vad man har för form eller storlek så blir man ju supersnygg om man klär sig rätt! Så länge man vet vad det är så lär inget tycka annat än att man ser toppen ut! :)
Känner igen det där att inse det halvt igenom! Jag brukar få superdåligt samvete mot mig själv varje gång jag varit onyttig, men har fått ovanan att ändå vara det alldeles för ofta. Har också lite fastnat i "äh, det ordnar sig, jag vet att jag får tillbaka formen bara jag tar tag i det", och då lite struntar i det. Som om att det skulle hända av sig själv bara för att jag vet hur jag borde göra...
Ja, att ett proffs syr upp är nog ett bra sätt att få precis det man vill ha, plus att allt sitter rätt på en gång
Tidigare fick jag ganska mycket komplimanger, men vännerna kanske slutade med det eftersom de tyckte att de hade sagt det redan. Ingen poäng att påpeka något i oändlighet. Och jag borde bli bättre på att ge mig själv komplimanger, men det är svårt.
Dåligt samvete har jag slutat med, utan tänker "jaja, nästa gång gör jag inte om det". Nu börjar all is äntligen försvinna från gatorna här uppe, så då kan jag börja promenera (det har inte varit ett alternativ att ramla och göra illa armen igen) och kanske cykla till jobbet. Vardagsmotion är jag oftast bra på, men att faktiskt gå och träna känns inte så lockande när jag trycker i mig smärtstillande hela dagarna (och det är verkligen inte nyttigt att träna då heller).