Inlägg från: josefjun |Visa alla inlägg
  • josefjun

Vi som gifter oss 2015!

filibustern skrev 2014-01-21 09:01:16 följande:
    ah. vi har faktiskt inte diskuterat det ännu. men mest troligt blir det väl typ 15.00. dels för att det passar bra till datumet (150905) men och så är det ganska lagom innan middagen. säg att vigseln är klar 20 i 4, lite mingel och foto ute på trappen till 4, sen 20-30min bilfärd. då är klockan halv 5 och då kan man vara hungrig :P
    Tycker också kl 15 låter som en bra tid! Som du skriver, det blir lagom med tid tills middagen!
  • josefjun
    inkawow skrev 2014-01-21 10:25:07 följande:
    Nån som kommer att beställa en klänning utanför sverige?
    Jag har beställt från Kina :)
  • josefjun
    inkawow skrev 2014-01-21 10:52:25 följande:
    Josefjun: åh! Vad fick du ge för den? Hur lång leverans? Från vilken sida? Vad ligger tullavgiften på? Förlåt för många frågor hihi
    Jag fick ge med frakten 2500 :) vad tull kostar vet jag faktiskit inte? vi har inte fått hem den än. Beställde i helgen. Tror deras tillverkningstid var på två v sem ca 1 v leverans.. Men sen stannar den väll i tullen lite? Ja men 1 månad kanske i leverans tid? Beställde från jjhouse :)
  • josefjun
    filibustern skrev 2014-01-21 14:59:33 följande:
    måste bara få berätta, en del av er kanske vet att jag haft det rätt så tufft under arbetslösheten. men självförtroende och så. 

men nu har jag anställning!!! som personlig assistent i en grannkommun ca 7 mil härifrån ^^ min "chef" ringde just och jag ska inskola mig fredagkväll och har första passen nästa helg :D! det är så spännande! och mina arbetskamrater verkar så trevliga, en del känner jag genom bekanda och från yngre dagar och så. är så GLAD! det är visseligen bara en 20%anställning (34.5tim/månad) men det är ju NÅT. och jag kan ju ha ett vik vid sidan av, vilket jag ska försöka fixa.

lite offtopic men ville bara berätta. ^^ 
    vad kul! Grattis :D
  • josefjun

sitter och småtittar på ring.. Vad tycker ni om att ha fuskdiamanter i ringen? Har hittat en suuuperfin ring, som hade passat ihop med min förlovningsring. Men diamanterna i är inte äkta.

så ser den ut!
  • josefjun

Jag lyckas inte komma in för och se ringen :( Ja, jag känner lika, sten som sten! Tycker verkligen denna var fin! Och sjukt bra pris!

• josefjun
    Tessa skrev 2014-01-21 18:49:15 följande:
    Jättestort grattis till dig filibustern! Glad Det är du så värd!! 
    josefjun skrev 2014-01-21 16:02:44 följande:
    sitter och småtittar på ring.. Vad tycker ni om att ha fuskdiamanter i ringen? Har hittat en suuuperfin ring, som hade passat ihop med min förlovningsring. Men diamanterna i är inte äkta.

så ser den ut!
    Så länge du själv inte tycker att det stör - och om du själv inte ser skillnad på riktiga diamanter och CZ så visst, varför inte?
    Det enda jag skulle undra är om dessa stenar sitter fast lika bra som på en diamantring eller om de lossnar med tiden. Också vad det är för material i ringen. Är det samma som din förlovningsring? Silver, vitguld, palladium eller platina... 

Själv vill jag ha äkta diamanter. Ljuset reflekteras på ett helt annat sätt och får det där glittriga i sig som oäkta diamanter inte har. Och jag är som en skata - svag för glitter Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Nej, ser ingen skillnad och det stör mig inte :) Så kommer mest troligt köra på denna ring. Den känns rätt, men får i vilket fall vänta tills vi bestämt datum, så hinner fundera lite till :)
  • josefjun

Jag är jätte nervös att jag inte ska få till rätt känsla på mitt bröllop.. tänker på festen efter, vill verkligen få till rätt med dukningen och dekorationer och så. Har suttit och läst lite nu! Och hittade en som dukat med hjölp utav Fiberduk!!! Och det är så vackert!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!