Inlägg från: josefjun |Visa alla inlägg
  • josefjun

Vi som gifter oss 2015!

camwic skrev 2014-01-27 18:21:14 följande:
    Fick höra en sak av min kompis som gifte sig i sommras. Att brudar "alltid" går ner i vikt inför bröllopet, vare sig man har tänkt det eller inte. Det var sömmerskan som sa det åt henne. Klänningen hon ville ha var på tok för liten, enligt min kompis, men sömmerskan sa nej den blir perfekt. och tro mig hon var vacker som en dröm på bröllopsdagen. Så tänkte man kanske ska ta det med i beräkningen om man ska beställa klänning. 
    ja har precis genomgått en förändring och tappat ca 50 kg :P har inte speciellt mkt mer fett att gå ner.. tränar 3-4 ggr i veckan.. och kommer nog hålla denna kroppsformen så länge ja bara kan :)
  • josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 18:29:18 följande:
    Vad du var vacker!!! Satt som en smäck :)
    Tack!! :D
  • josefjun
    Madicken skrev 2014-01-27 18:40:45 följande:
    Den är jättefin!! Gratulerar Solig
    Tack! nu läääääängtar jag!
  • josefjun
    Petraksa skrev 2014-01-28 08:30:58 följande:
    Gud vad ni är duktiga tjejer!!
    Jag har hittills gått ner 18kg och har 25-30 kvar. Men det ska väl gå på 1,5 år eller? Hoppas verkligen det iallfall.

Hur har ni alla lyckats så bra?! Jag menar 50kg är riktigt mycket att gå ner, det 'är ju som en hel liten person! :) 
    Jag tror stenhårt på att Inte följa alla en miljon dieter för det håller inte i längden. Jag satsar på att hitta något man kan leva med resten av livet. Jag har Inga förbud, jag äter "ren" hälsosam mat. Äter mat ca 6 ggr om dagen och ca dubbelt så många kcal mot förut samt tränar styrka hemma blandat med gymmet 3-4 ggr i veckan. Och detta är något man kan leva på, alltid.. Har levt på dieter men inget som går att hålla och då har jag gått upp allt igen när jag börjat äta normalt igen :/ Men de är ju så jag fungerar och alla är olika :)
    Petraksa skrev 2014-01-29 07:50:09 följande:
    Filibustern: Jag förstår vad du menar! Min sambo vill inte alls prata om bröllopet. Han säger i princip bara att jaja det fixar du så bra så.. Visst brukar det vara jag som fixar allt om vi ska ha större fester osv då jag tycker att det är kul.
    Men lite engagemang från männens sida hade inte skadat ibland ;) 
    Min sambo är likadan :( Jag försöker tvinga ur han någr tankar eller ideer men han säger bara "de fixar du så bra".. Blir toookig.. Vill att han ska komma med några egna åsikter ju.
  • josefjun
    Madicken skrev 2014-01-29 17:27:39 följande:
    Hej brudar! Vi har inte satt nåt datum utan jag bara spanar lite och göttar mig i bröllopsvärlden! Solig 

Ser att ni diskuterar männens delaktighet i planerandet. 
    Min karl vill spara ihop en rejäl summa och sedan köra.
    Jag är tvärtemot övertygad om att det är bättre att köpa på sig saker till bröllopet lite då och då när man hittar nåt eller har några spänn över. Kan ju vara för att man är så ivrig och lycklig men min fråga är;
    Hur gör ni??
    Spara ihop summan eller göra inköp under resans gång?
    Vi sparar lite, men köper på oss om vi hittar. Eftersom vi vet eller ja, jag vet hur ag vill ha det så köper jag om vi hittar.. Kommer liksom försöka sprida ut kostnaderna :)
  • josefjun

Hjälp mig lite, ska åka och kolla på stället där jag vill ha vigsel och fest nästa helg. 
    Men vad ska ja tänka på när jag är där? Frågor och så?

• josefjun
    filibustern skrev 2014-01-30 17:27:35 följande:
    hmm.. vet inte.. blev som kär i dom örhängena.. men får se. hittar väl till slut något annat jag gillar ÄNNU mer :P hittade andra halsband som jag definitivt ska välja mellan. karln min tyckte inte riktigt om dom, men det visste jag ju redan (då jag tycker om dom :P) björkhalsbandet är fint, men som sagt, dom är för stor. dom kommer ju ta all uppmärksamhet känns det som, så den idén går bort. ^^

tyckte detta var såå läckert!! :)
  • josefjun
    och på tal på ingenting. någon här (tro ja) sa något om att man kan be säljarna på etsy skriva "gift" på paketet, så då slipper man tullen. är det verkligen så? 
    Jag som skrev det, jag har läst det i en annan tråd på något forum. Men jag minns inte var! Men där skrev de att de man kunde göra så. Jag har dock inte provat själv :P
  • josefjun

oh, idag ska jag åka och kolla på lokalen där vi vill ha vigsel och fest! Spännande, och jag hoppas verkligen den är så bra som jag tror! :)

• josefjun

Stället var fantastiskt. trotts att det var gråmulet och trist så var där vackert! Längtar tills i sommar då jag kan åka dit o se de i den miljö vi kommer ha på bröllopet. Lokalen är uuuuuuunderbar! Och omgivningarna. Jag började nästan gråta! haha. Om de inte är katstrof väder på dagen D så kommer vi hålla vigselen ute i en liten "park" med träd och en liten vallgrav typ intill. Över den går där en bro var jag isåfall kommer komma gåendes över vid inmarchen! alltså. Oh, jag LÄNGTAR!

här är bron som leder direkt till då själva vigselplatsen

ena delen av lokalen

och bild mot andra hållet. Den är inte så mörk i verkligenheten som på denna bilden. Och så kommer vi ha vita fiberdukar hängades i tak och så!
  • josefjun
    Annisen skrev 2014-02-09 10:32:40 följande:
    Å vad roligt Josefjun :) Du får uppdatera oss sen om hur det var!

Längtar till vi kan åka och kolla på vår lokal och vigselplats i maj, tills dess får jag hålla tillgodo med bilden...

Oh, verkligen vackeet!!!
  • josefjun
    Salt skrev 2014-02-09 20:48:00 följande:
    Var i landet är detta? Vad heter det?
    Det Ligger i mörarp lite utanför Helsingborg. alltså i skåne :) Det heter rosengårdslund! :)
  • josefjun

vad tror ni? Nu har ni ju sett lita av lokalen vi ska ha. De är ju en lada, med högt i tak, bjälkar och sånt annats fantastiskt ;)

Vi kommer duka med runda bord, ha vit fiberduk som duk, även hängades i taket. Stolarna kommer vi klä i vitt.. Sen tänkte ja visa er lite inspo bilder jag hittat på dekorationer.. Som jag isåfall kommer köra på i temat Säckväv.

små buketter på borden (kommer skippa de svartvita banden) Kanske lägga till någo i spets ist.

Dessa buketter kommer stå i typ syltburkar som jag kommer dekorera ungefär såhär

Samma med ljushållare, fast då kommer jag dekorera barnmatsburkar lika. alltså, säckväv och spets :)

Sånna pompoms hade varit så Coolt!

placeringskort något liknande!

rosetter runt de vitklädda stolarna..

Min pappa fixar säckväv och antagligen fiberduk gratis.. så vi sparar massa pengar dessutom.. (vilket är bra då lokalen är sviiiiindyr) haha.

Men vad tror ni? Kan de bli vackert?
  • josefjun

sweet! Och min underbara svägesra krev att hon nog utan problemn kunde luska ut hur man gör rosorna! :D Kan de inte vara dags och gifta sig nu? haha.

Sitter och kollar blommor. vill ha en ganska Liten bukett, gärna bara en blomsort. Hittade och föll för ranunkler. Men läste sen att de är vårblommor och vi gifter oss på sensommaren :(

• josefjun
    inkawow skrev 2014-02-11 10:45:08 följande:
    Det kommer ju att bli så mysigt och fint! 
    tack! Hoppas verkligen den! :)
  • josefjun

är också skåning! Och bodde ett år i Vadstena, Killarna trilla av stolen i början nä'r jag sa att "fan va ja har ont i ballarna" HAHA ! :P

• josefjun

Suttit i helgen och pysslat lite, blir riktigt nöjd med resultatet.. Tror inbjudningarna kommer bli riktigt bra när de är riktig text och så på, plus att vi ska ha någon liten detalj på.

Va tycks?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!