ellie01 skrev 2013-10-18 08:47:30 följande:
Fan vad roligt! Jag har försökt att få min m2b i nu 3 år att börja på Argentinsk tango med mig :) Och jag skulle speciellt vilja gå och lära mig det men framför allt vals inför bröllopet! Han har godkänt men det blir väl upp till mig och boka...
Det är så viktigt att hitta sånna där små aktiviteter som man kan göra ihop! Vi har nydligen skaffat en liten valp och det är så otroligt när man delar en kärlek till någonting utöver oss själva.
jo, men tro mig, inte är det kul alla gånger. jag har i hela mitt liv haft väldigt lätt för musik. har gehör och sånt. visseligen har min karl också det, men han får inte till koordinationen mellan händerna. man ska jubasa på vä hand och spela med hö. och det, ja det går, men det är svårt för han. och det medför att han kan lätt bli avis och sur på mig, för att det går så bra för mig. dock väntade jag mig det, alla jag spelat något instrument med har blivit det för att jag "är så duktig". men de e klart, när allt klacka å man kan spela drömmen om elin med två stämmor, när man hör hur vackert det blir - då är det kul!
frkmaria skrev 2013-10-17 20:33:06 följande:
Det är väl jag som är lite frusen av mig! Japp. Provbakade en tårta för nån månad sen, för skojs skull ska tilläggas! För jag gillar att baka och vill koncentrera mig på annat när jag är hemma. Storasystern ska få bebis om några dagar bara så tänkte inviga stansarna med en "välkommen till världen"-tårta. :) så tänker som sagt göra sådana grejer för att göra tårtorna snitsiga sen! Kan man testa lite och se om man lyckas göra tillräckligt rent estetiskt. Vi ska ju ha lila, silver och svart som färger (tror jag det blir) och ev turkos, så då kan man ju baka tårtorna i de färgerna även om grunden är vit! Tror det kan bli nice. Vad mysigt att gå och lära sig något sånt tillsammans! Och hade ju varit kul om ni hittade änglagård och fick spelhjälp! :) då har ni ju gått ett tag också så ni är lite närmare varann! Men gulligt att du gjorde det för hans skull och kul att du gillade så ni fan ert gemensamma intresse i det! Som det kan slumpa sig! Om de inte hade hoppat av liksom. Då hade ni inte haft det!
jag är jättedålig på de där med det estetiska när det gäller bakning. jag får inte ens till mockarutor (kärleksmums) snyggt.. minns en gång då jag gjore morotskaka i långpanna, å skulle skära.. jag börja grina för att dom vart så ful hahaha! men vad kul att du få börja öva lite! :)