Annisen skrev 2013-12-28 16:01:40 följande:
Enklaste sättet att skära i kostnader tror jag är att fråga runt bland vänner vad man kan få hjälp med, jag gjorde alla blommor till min väninnas bröllop så fick hon arbetet i "present" och betalade bara för blommorna. Jag gör även tårtor, kanske har ni någon i släkten som kan det? En kall buffé till mat, typ pajer som du kan baka själv långt innan och frysa, kallskuret, pastasallad av olika slag, köp vin på Box och häll upp i karaffer alt. alkoholfritt bjuds en tjuga om man vill ha vin, plocka blommor att dekorera med eller ris från naturen, kottar, stenar, bärris m.m. Jag hade kört och inte skjutit upp det, som min m2b sa man gifter ju sig för kärlekens och sin egen skull :) (även om det är lätt att fokusera på gästernas välmående..)
du har mycket på gång! härligt! :D för oss är det som stiltje.. :P men det kommer väl. färgvalet till temat lät jättemysigt. ^^ ljust och friskt på nå vis :) ang. efterrätten skulle jag nog tipsa om "bara" tårta, annars blir det lite kaka på kaka. vi ska då köra endast tårta, och så är det då buffé, typ någon planka från ica. :P vi har en lista på de plankor som finns här, och det finns. bl.a norrlandsplanka som låter gott. :)
jo vi har ju faktistk skog som tema, så vi ska t.ex ta massa vedklabbar och göra ljushållare av dem, vi har fått ett stort älghorn (bara ena sidan) som ja tänkte göra hål i och sätta ljus i, ska ta in granris och björkris att dekorera med, placeringskorten ska bestå av små små trädklabbar. tårtan (eller tårtorna) ska stå på stora vedskivor typ. etc. så att ha en näve björkris som brudbukett vore ju inte fel :P men det är min karl som ska fixa brudbuketten, så får se vad han hittar upp. det där med boxvin och hälla upp i karaffer har jag faktiskt tänkt på, men totalt glömt! vad bra du påminde mig igen :P och har man inga karaffer kan man ju ta gamla vinflaskor eller andra glasflaskor (t.ex från årets exklusiva julmust) och ta bort etiketten på dem, pynta dem själv. :)