Elins skrev 2014-01-07 17:15:37 följande:
Tack för svar, VISSTE att det var någonting jag tänkte på! maid of honor
Ja visst gör det
Vi har inte vart och tittat där än men har mejlat och det är mest troligt ledigt iaf! Det enda negativa är att man måste välja catering från dem, (vi hade tänkt på att ev göra egen buffé) men de hade ganska billiga alternativ så blir nog bra ändå...
Vår meny isf:
Mozzarella med Vikentomater och ruccolapesto samt vitlöksbruchetta 60:- Helstekt fläskfilé med rökt sidfläsk, rostad potatis och tryffelsmörsås 160:-
och som efterätt bröllopstårta, vad tror ni? blir det för enkelt? Jag tycker det låter väldigt gott iaf! Enda svåra blir nog att få med m2b på förrätten eftersom han hatar ost och är laktosintolerant, men man kan säkert göra något alternativ
Förresten, hur gör ni alla med dricka? Vi planerar köpa allt i Tyskland. Men förutom; välkomst-bubbel, 1 glas vin/öl/cider till förrätten, 2 glas till varmrätten och 1 glas avec + kaffe till tårtan. Är det vanligaste att man serverar drinkar också? Vilka isf och hur många?
Jättetacksam för all hjälp!
maten lät jättegod! och jag tycker det är bra att man kör tårtan som efterrätt, och inte efterrätt OCH tårta. blir kaka på kaka tycker jag annars :P
vi kommer nog köpa alkoholen här i sverige. min göbbe är lite avig mot att köpa utomlands. vi kommer nog ha 1 välkomstdrink, 1 vinglas(rött/vitt) + en cider/öl och så avec till kaffet. vill dom dricka mer får de ta med eget. vi kommer ha ne hel del alkoholfritt såklart. vi kommer ha buffé. :) det vi funderar en hel del över är hur vi ska göra med gästerna, tänkte om ALLA dricker, ska dom få sova över i lilla byastugan vi ska hålla till i, eller ska vi anlita busschauffören från byn bredvid att köra hem alla (det är bara en runda kring byarna omkring) eller ska vi säga att dom själv får ta ansvar för hur de tar sig hem? min karl tycker det sista. jag vet inte jag. funderar på att höra med chauffören vad han tar för att köra hem alla mitt i natten :P