Vi som gifter oss 2015!
wuhu! hon hade grenörhängena i silver! ( de som är i guld i tidigare bild) perfekt! då blir det nog mest troligt dom, och kottthalsband, men kommer nog även beställa grenhalsbandet bara för att det är snyggt!:D
wuhu! hon hade grenörhängena i silver! ( de som är i guld i tidigare bild) perfekt! då blir det nog mest troligt dom, och kottthalsband, men kommer nog även beställa grenhalsbandet bara för att det är snyggt!:D
har räknat ihop hur mycket det skulle kosta om vi beställer det vi/jag vill ha :P
ett broderi, ett par örhängen, tre halsband(två olika) och caketopper
ca 1360kr, inkl. frakt, exkl. ev tull och moms...
dyrt? har själv ingen aning. 1300 är mycket pengar, men vet inte om det är mycket med tanke på vad vi beställer?
och så beror det ju på som sagt tull och moms, då det (tro ja) inte kommer en enda avgift, utan en avgift/grej.
Wiehoo, nu har vi preliminär bokat vår festlokal och därmed också vår vigselplats!! <3
Från början hade vi tänkt oss ett bröllop i närheten av Stockholm (eftersom vi bor här) men efter lite spejande på nätet så har vi hittat ett slott nära vårt sommarhus i Västergötland. Priserna är helt annorlunda där, alltså mycket billigare, och vi hyr hela slottet fre-sön för 20 000 kr. Då ingår även 20 bäddar för våra gäster, vi kan ta med egen mat och dryck och allt porslin, stolar, bord m.m. finns! Vi kommer att gifta oss utomhus precis vid Vätterns strand i slottsparken!
Så sjukt nöjd och glad :) Nu håller vi tummarna för att det är lika fint i verkligeheten i maj när vi ska dit och titta på allt men nu känns det som vi kan hålla det bröllop jag drömt om för 60 gäster inom vår budget på 50 000 kr och också få den bröllopsresa min blivande man drömt om! Är så taggad på att börja pyssla och spara nu!
haha! måste bara berätta om min (mar)dröm inatt. handlade så klart om bröllopet
det är dagen före bröllopet, vi är nervös och förväntansfull. vi kollar in biografen där vi ska vigas och allt ser bra ut. så blir jag likblek då jag komme på en sak... jag har ju inte någon tid hos frisören för uppsättningen... Och mannen säger att han totalt glömt att beställa bukett och tårta... PANIKEN PANIKEN!! hur fan gör vi?? buketten är de ju lugnt med, ja kan ta en näve björkris. men tårtan?? och maten har vi också glömt!
vi hoppar till dagen B. kl 10 på förmiddagen gå rjag in till frisören och förklarar den pinsamt hemska situationen, hon ställer upp och ger mig en frisyr.. men konstig, men en frisyr. dock får jag gå osminkad. ok.
kl är 2 på eftermiddagen. en timma innan vi ska vigas.. då kommer jag på det ännu värre - vi har glömt göra och skicka inbjudningarna! men då vart ja svettig! haha! så ja skicka ett sms åt alla att dom är välkommen på vigsel och fest blabla. kom sen på att min syster bor 35 mil härifrån, hon hinner ju inte hit till vigseln, knappt till middagen ens!
och så vakna ja. haha!