filibustern skrev 2013-09-03 18:30:50 följande:
hejhej! nu har det stått stilla nog länge här tycker jag :P
hur går det för er? nya idéer?
sitter just nu och skulle bara "leka" fram någon sorts bordsplacering.. alltså.. HUR SVÅRT ÄR DET INTE??!
skulle försöka inte sätta par bredvid varandra, helst inte mitt emot heller. just för att få lite variation.. och även att försöka få varannan man varannan kvinna. men de e skitsvårt det här alltså! kanske lika bra att hålla det enkelt och sätta dom parvis :P hur har ni tänkt? några tips?
sen har jag föreslagit till min karl att vi ska göra "planeringsmångagar". dels så jag inte tjatar ihjäl honom varje dag, hehe, utan vi kan sitta någon timme eller två och planera/pyssla på måndagar (exempelvis), men även dels för att då kan vi införskaffa saker eller boka/beställa diverse som vi kommer överens om, under veckan :)
Åh, knepigt med bordsplaceringen... Vi har inte börjat än men min tanke är att sätta par mittemot varandra och mixa paren och personerna på det sätt vi tror de kommer trivas bäst på. Vi har några mer tystlåtna personer som kan behöva de där "frågvisa" vid sin sida för att komma igång med konverseringen. Vi har några som hellre lyssnar än pratar alls. Och de som älskar sina monologer. Så där kan man "para" ihop människor. Försöker tänka att alla ska känna någon de sitter nära intill (förutom eventuell partner) men kanske inte känner såååå väl. Försök håll varannan man varannan kvinna så långt det går, men hugg det inte i sten för då tror jag det bara skapar frustration i pusslandet.
Själv har jag kommit på en liten "B-lista" eller "kanske-lista" med ungefär 5-7 personer. Det är bekanta till oss som vi inte umgås jättemycket med men träffar på olika sammankomster och har roligt ihop med. Har inte bestämt än om de ska inkluderas.... finns ju lite tid än.
Och! Så har jag verkligen börjat dregla över klänningar! Satt hela helgen med näsan i tidningar, Pinterest och diverse bröllopsbloggar och hemsidor! Jag har så svårt att bestämma mig för vilken typ av klänning jag gillar bäst.... åhhh... alla är så fina!