frkmaria skrev 2013-09-04 14:09:35 följande:
Kul med lite nya i tråden och att det händer lite! :D
Bordsplacering fasar jag inför (skjuter upp, vi har ju ingen färdig lista än!).
Jag vill börja planera men blir bara ledsen över alla kostnader så lugnar mig lite tills jag vet vi har ekonomi att börja spara. Vi har dock börjat skriva in alla våra utgifter i en bok! Detta är lite för att se vad vi kan spara in på och hålla koll på våra pengar.
Däremot hittade jag en fantastisk klänning på jjshouse som jag sååå gärna vill beställa.. men ska gå ner 17 kg till först! Perfekt att det blir figursytt. Någon som vet hur det funkar och om det funkar?
Här är den iaf:
www.jjshouse.com/Ball-Gown-Sweetheart- Chapel-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle -Lace-Appliques-002011413-g11413
(jag vill har cerise, lila och brun/beige eller svart/vitt som tema.. min sambo är inte så förtjust i "tjejfärgerna" dock. (Rosa och turkos är mina favorit men inte direkt hans... lila är ok men inte om det bara är roa och lila, så därför funderar jag på att lägga till antingen brun+beige eller svart+vit för att väga upp det lite.))
Dock lite osäker på det silvriga som är på klänningen, axelbanden och det runt brösten. Blommorna älskar jag! :)
Jag tyckte den var fin men inte alls min stil men det är ju det som är charmen med bröllopsklänningar
Fast gillade inte det silvriga, det kunde fått vara vitt kanske?
Färgtema är svårt, vi gifter oss i slutet av maj för att jag (förhoppningsvis) ska kunna ha liljekonvaljer så vi kommer att ha grönt och så någon mer färg tror jag som tema. Klänningen jag tittat ut ser ut så här förresten, blir det inte denna så blir det något i den stilen. Vill gärna ha ärm och knälång