Inlägg från: Sofia2015 |Visa alla inlägg
  • Sofia2015

Vi som gifter oss 2015!

filibustern skrev 2015-01-08 15:19:38 följande:

välkommen alla nya! =D

var själv med gubben å prata med en fotografkandidat. billigast är han då med sina 2500 för porträtt vigsel å grattis efteråt, alla bilder+ att han fixar till 30-50 st. trevlig också. vi känner till han sen tidigare bl.a för att han var min fotolärare.

sen fick ja hem min nya klänning!!! kjolen är underbar. axelbanden för stor men de kan man ju fixa. sen gjorde jag något fatalt imorse. jag prövade den klänning jag hade sen tidigare, med underkjol... och den blev ju skitfin!! kanske lite kort framtill... ja iaf nu har jag då alltså ångest då jag ärligt och med magkänslan tycker den känns å syns bättre på mig än den nya. men törs inte säga det till min tärna... ååååh. allt känns så jobbigt. tro snart vi skit i allt å gifter oss i jeans å t-shirt.......

Vill du visa klänningarna? =) Jag är såååå nyfiken! (Sen får man ångra sig hur många gånger man vill, faktiskt. Viktigast att det känns rätt för dig!)
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2015-01-09 09:39:03 följande:
    Jag älskar den också, men just den är inte aktuell. Den kostar 11 000 tror jag det blev, och dessutom kunde jag inte gå i den Lite över min budget, och jag vill ju kunna röra mig i klänningen istället för att bara stå i ett hörn som en prydnad. 

Fick lite panik och började googla som en galning igår, och när jag skrev in alla mina önskemål i sökfältet så dök en klänning upp. Som jag tittat på tidigare och har sparat på datorn (och sedan glömt bort, såklart). 

www.etsy.com/se-en/listing/189656725/knee-length-a-line-lace-wedding-dress 

När jag skickade länken till min lillasyster skrek hon (= skrev i mycket stora bokstäver) att den var perfekt. Men jag ska vela ett tag till och fundera, det finns många fina klänningar från samma säljare, och jag skulle vilja ha flera stycken av dem
    Superfin klänning Plättis! När jag såg den tänkte jag direkt på en jag snubblade över på eBay häromdagen: 
    www.ebay.com/itm/2015-New-Short-Ivory-White-beaded-Lace-Wedding-Dress-Size-6-16-/181634588384&hash=item2a4a43dee0

Lite liknande, men ett helt annat pris. =)
  • Sofia2015

Jag blir lite knäpp på texterna till inbjudningarna!
    Det är så himla mycket information som ska in, hur har ni löst det?
    Vi har datum, plats, tid, OSA, att vi bjuder på middag, klädsel, info om dryck, kontaktuppgifter till toast madame. 

Men det blir så mycket text så det blir fult =(

• Sofia2015
    filibustern skrev 2015-01-11 18:44:25 följande:

vi höll det väldigt kort. men vi hade en extrasida med info om dryck å present. (se mina bilder ovan) men inte var det lätt inte!

men hur ser det ut nu? vad hade ni tänkt för kort? ett dubbelvikt? har du bild?

Ja, tanken från början var att ha en liten ficka i kortet där sån extrainformation kunde vara, men för att skära ner på svårighetsgraden i själva tillverkningen försökte jag få bort den detaljen. 

Sitter fortfarande med designen i inDesign, så har inget klart ännu. Det kommer dock bli ett dubbelvikt kort, varje sida är en tredjedels stående A4. 

Kanske måste gå tillbaks till extralapparna dock... 
  • Sofia2015
    filibustern 
    litenkaka

Nu har vi pysslat lite. =) Svartvita utskrifter eftersom vi inte har något färgskrivare hemma, men det ger en idé i alla fall. Inte helt nöjd med sprayningen på framtiden, får nog öva lite ;) Ska vara ett blått organzaband runt också.

Ser det för plottrigt ut?

• Sofia2015
    crs skrev 2015-01-13 16:21:14 följande:

Okej, det är OMÖJLIGT att hitta en klänning. Och handväska. Och örhängen. Är det okej att gifta sig i skor, halsband och underkläder? Jag ger fan upp snart.

Jag håller med. Var och provade klänningar idag och även om de var jättefina är jag bara ännu mer förvirrad nu! Örhängen och handväska har jag inte ens orkat tänka på, och skor är bara ett önsketänkande. =/
  • Sofia2015
    Eriikah skrev 2015-01-13 20:31:58 följande:
    Tror nog att örhängen, väska och skor kommer när du hittat klänningen. =)
    Haha, ja det trodde jag med när jag hittade klänningen jag köpte. Men det föll aldrig på plats, så jag insåg att jag hade valt fel klänning. Tillbaks till ruta ett... =)
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-14 10:39:17 följande:
    Plättis skrev 2015-01-13 21:44:42 följande:
    Klänningen ger jag också upp på. Herregud, alltså.
     Ja, eller hur. Jag får verkligen inte ihop det. Har kontaktat några sömmerskor nu, både i Sverige och i Kina (via Etsy). Hade trott att det skulle vara enklare att få fram vad jag är ute efter på svenska, men hon jag mailar med verkar inte alls fatta vad jag säger, och svarar inte på frågor jag stället. Så tröttsamt. Hoppas att hon i Kina är bättre på service! Och att hon fattar vad jag menar, min engelska är inte perfekt direkt... Känns rätt riskabelt att göra så. Usch. Jag får mest ångest av att tänka på klänning. Jag trodde verkligen att det skulle vara betydligt mycket enklare än så här. Typ hitta en klänning som är fin och bara beställa den. Så naivt av mig. 
    Men du vet vad du vill ha i alla fall? Jag trodde jag visste det... nu vet jag inte längre. =P Man får verkligen vara övertydlig med sömmerskorna i Kina för att de ska fatta, deras engelska är inte heller direkt perfekt. Visa gärna med bilder om du kan. Kan du plocka ihop flera klänningar och visa vad du vill ha om du kombinerar dem?
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-14 11:03:49 följande:
    Haha tja, jag TROR att jag vet vad jag vill ha, men om det faktiskt är vad jag vill ha är inte helt klart. Jag trooooor att jag vill ha en överdel i stil med denna: www.matildasfest.com/sv/brudklanning-mulan/mulan-2014/enkel-chiffongklanning-med-spetsrygg-ml0039.html fast utan ärmar och lite sådär. Och med kort kjol. Dock hemskt oklart om jag vill ha en kjol som följer kroppen eller om jag vill ha lite mer a-linje. Ingen aning om hur jag ska kunna avgöra det. 

Haha ja, just nu kämpar jag med att göra mig förstådd på svenska. Sömmerskan är rätt snabb att svara, bara svarar inte på det jag frågar. :P Har erbjudit mig att rita en skiss om hon inte förstår, det hjälper kanske... 
    Den var jättefin! Vad har du för kroppsform? Jag har efter några provningar insett att jag passar bäst i A-linje med ett brett midjeband, så det är ju i alla fall en början. =) I Sundsvall finns en brudbutik som säljer sin egen design, så fördelen är att man kan justera lite som man vill, och kombinera delar ur flera klänningar. Dock överskrider det ju budgeten med en sisådär 400%... Inte för att dyra alls, utan för att budgeten är ruskigt snål. =P
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-14 11:31:24 följande:
    Tja, jag inte riktigt vad min kroppsform kan tänkas kallas. Jag är en såndär träningsnörd som försöker bli stark men växlar mellan självbilderna "klen/tunn" och "fluffig", beroende på vem jag råkar stå bredvid. :P Här är en svintöntig spännisbild: instagram.com/p/vYDRKxOr5S/ Jag ber om ursäkt för löjligheten, men den visar iaf typ hur jag ser ut :P  
    Jag brukar ha kroppsnära klänningar, men nu har jag fått för mig att det kanske vore schyst med en lite mer luftig kjol. 

Att du kommit fram till vad du passar i är väl en jättebra början! :) Åh, det låter som ett schyst koncept ändå! Jag fick ett prisförslag nu på vad jag ville ha, en modifierad variant av den klänningen jag länkade, och det var mer än dubbla min budget... Precis samma här, det var inte så superdyrt egentligen, men budgeten är ganska pytte :P 
    Haha, jag älskar bilden! =D Jag tror att klänningen du länkade skulle passa hur bra som helst på dig, med eller utan modifieringar, så du är nog helt klart inne på rätt spår. =)

Jag har slitit ut alla mina vänner med mina klänningsfunderingar, så nu har jag bestämt mig för att inte visa fler bilder. Så kanske det kan bli en överraskning till slut vad jag nu bestämmer mig för. Bara jag bestämmer mig för nåt... 

Min sambo sa igår: "Jag säljer allt mitt porslin så kan du köpa precis den klänning du vill ha". (Han samlar på gammalt porslin, han är lite Ernst-ig) =P Supergulligt, men det är så himla fånigt att bli ledsen över en klänning man ska ha en enda dag. Den FÅR inte kosta mer än den tänkta budgeten helt enkelt!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!