Trattkantarellen skrev 2014-08-14 10:57:37 följande:
Det är ju den stora nackdelen med kampsport, och det som får mig att tveka,
jag HATAR all typ av fysisk konfrontation, är alltid den som blir omkullsprungen och skadar sig i typ innebandy el fotboll :p
Jag gillar dessutom inte smärta alls
Mmm, cyklar dessutom till och från jobbet varje dag, 1 mil enkel sträcka, så vardagsmotion får jag iaf
jo, men det är ju dessutom olika grader av kroppskontakt, i vår karate så är det väldigt lite nära kontakt, innan man kommer upp i graderna. innan dess är det typ.. arm mot arm.. mest.. :P
cecbj195 skrev 2014-08-14 11:45:07 följande:
Fick precis ett samtal som fick allt att vändas upp och ner. Kyrkan där vi ska vigas (och för bakgrundens skull: där jag är döpt, konfirmerad och jobbat i, samt alltid sagt att jag skulle vigas i. Församlingens numera förre komminister som jag jobbade tillsammans med skulle viga oss.) ringde och sa att de fått besked om att kyrkan ska helrenoveras från 1 april till siste september 2015. All verksamhet, därmed också vår vigsel, ställs in.
Höll ihop bra när jag pratade med församlingsvärden, som var jättegullig och förstående, men när jag ringde fästmannen kom tårarna... Skitfånigt, jag vet, men jag blev så himla besviken! De sa när jag bokade att kyrkan skulle renoveras någon gång under 2015, men eftersom det är en så populär bröllopskyrka trodde jag nog inte att de skulle göra det under sommaren...
Så, alternativen är följande:
1. Välja ett annat datum, antingen senast i mars eller tidigast i oktober. Det kommer dock i så fall bli en helg och sedan raka vägen tillbaka till jobbet eftersom min semester ligger i augusti. I mars händer dessutom väldigt mycket annat, med jobb och så, så oktober är nog det som ligger närmast.
2. Ha vigseln i församlingshemmet alternativt utomhus. Utomhus vet jag dock inte om jag vågar eftersom det lika gärna kan regna den dagen. Församlingshemmet skulle kunna funka, men känns inte så mysigt... Kyrkan kändes som ett så självklart val!
3. Försöka hitta en annan kyrka att vigas i, men behålla prästen. Återigen, "min" kyrka kändes som ett så självklart val...
4. Skita i sommaren 2015 och gifta oss sommaren 2016. Vilket jag vet min fästman är emot.
Vad hade ni gjort? Hade verkligen ställt in mig på 22 augusti i den kyrkan... Skit också!
Förlåt för långt inlägg, behövde bolla lite...
om JAG vore i din situation skulle jag nog ta oktober i så fall. jättetråkigt att det skulle bli så..